گروه شهری: ترکیدگی شاه لوله اصلی آب، سقوط شش خودروی سواری را درون گودال به‌وجود آمده در بزرگراه شهید محلاتی در پی داشت.

نجات

بروز این حادثه ساعت 16دقیقه بامداد دیروز به سامانه 125اعلام شد و بلافاصله نیروی نجات به محل حادثه در بزرگراه شهید محلاتی، بین خیابان قوامی و خیابان عارف اعزام شدند.اکبر اکبری، افسر آماده منطقه که در محل حادثه حضور داشت گفت: به‌علت ترکیدگی شاه لوله اصلی آب و شسته شدن خاک زیر آسفالت خیابان، گودالی به وسعت 120مترمربع و عمق دو متر به‌وجود آمده بود که شش خودروی سواری پارک شده به درون آن سقوط کرده و درون گل و لای داخل گودال مدفون شده بودند.

وی در ادامه افزود: آتش‌نشانان با استفاده از تجهیزات کامل انفرادی به‌وسیله سه دستگاه جرثقیل سنگین توانستند بعد از عملیاتی طاقت فرسا، خودروهای مدفون را از داخل گودال خارج کنند. اکبری خاطرنشان کرد: سال گذشته نیز در همین محل حادثه مشابهی به‌دلیل فرسودگی و ترکیدگی شاه لوله اصلی آب اتفاق افتاده بود.

جلال ملکی ، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران نیز با اعلام ایمن‌سازی‌ محل وقوع حادثه گفت: تدابیر لازم برای ایمن‌سازی‌ محل در همان ساعات اولیه وقوع حادثه صورت گرفته است و محدوده حادثه برای تعمیر لوله انتقال آب به سازمان آب تحویل شد. به گفته وی در هر نقطه از شهر اگر به‌صورت مداوم آسفالت سطح خیابان‌ها کنده شود و به‌منظور لوله‌گذاری، خاکبرداری صورت گیرد، با توجه به جنس خاک دستی، احتمال شسته شدن خاک درصورت نشتی لوله آب وجود خواهد داشت که به فروریزی زمین منجر خواهد شد.

کد خبر 181793
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز