همشهری آنلاین: در پی ریزش سقف مسجد حضرت رقیه (ع) 6 زن جان خود را از دست دادند. اتفاقی که شهردار منطقه تاکید می‌کند نسبت به وقوع آن هشدار داده بوده است.

مدیرروابط عمومی اورژانس تهران گفت: در پی ریزش سقف مسجد حضرت رقیه (ع) 6 زن جان خود را از دست داده و دو نفر نیز درمان شدند.

حسن عباسی اظهار داشت: ساعت 20:40 روز گذشته ریزش حادثه آوار و سقف مسجد حضرت رقیه (ع) در خیابان شاندیز منطقه فلاح به اورژانس اعلام شد. بلافاصله 16 دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و تیم فرماندهی عملیات به محل حادثه اعزام شدند.

وی ادامه داد: در بررسی‌های اولیه مشخص شد به دلیل ریزش آوار 6 زن حاضر در مسجد در زیر آوار گرفتار شده اند و با خارج کردن آنها عملیات احیا انجام شد که متاسفانه موثر نبوده و هر 6 نفر جان خود را به علت شدت جراحات وارده از دست داده بودند.

مدیرروابط عمومی اورژانس تهران به مهر گفت: در این حادثه دو نفر از اهالی محل نیز که در حال کمک و آوار برداری بودند مجروح شدند که یکی از آنها به صورت سرپائی مداوا و مجروح دیگر نیز که حال وی مساعد گزارش شده است با آمبولانس به بیمارستان سینا منتقل شد.

به گفته عباسی عملیات امداد تا ساعت 2:30 بامداد به طول انجامید.

همچنین مدیر کل مدیریت بحران استان تهران  درباره علت بروز این حادثه به فارس گفت: گود برداری غیراصولی ساختمان مجاور مسجد جان 6 زن را در مسجد گرفت.

مدیر کل مدیریت بحران استان تهران گفت: این حادثه بعد از نماز مغرب و عشاء رخ داد.

توضیحات شهردار منطقه 17 درباره این حادثه

اما شهردار منطقه 17 تهران درباره این حادثه به تهران سما گفت: بنای فرسوده مسجد از دلایل این اتفاق است و شهرداری منطقه 17 در تاریخ 27 فروردین ماه به سازندگان بنای مجاور و متولیان مسجد اخطار داده بود.

بهروز محمدزاده افزود: اظهارنظر در مورد غیراصولی بودن گودبرداری ملک مجاور مسجد تا اعلام رسمی از سوی کارشناسان نظام مهندسی مقدور نیست اما ساختمان مجاور گودبرداری عمیقی انجام نداده و تنها یک متر برای احداث فونداسیون پیش روی داشته است.

وی اظهار کرد: مسجد حضرت رقیه (س) ساخته شده در دهه 40 است و دارای فرسودگی بوده، این مسجد همچنین با مصالح خشتی بنا شده بود.

شهردار منطقه 17 ادامه داد: مهرماه سال 90 نیز در ضلع غربی این مسجد ملکی دیگر مراحل تخریب و نوسازی را آغاز کرد که باعث آسیب به دیواره غربی مسجد شد که در پی اخطار شهرداری ناحیه، سازنده ملک رفع خطر کرده و خسارت را جبران نمود که این مسئله نیز حاکی از فرسوده بودن ساختمان مسجد دارد.

متولیان مسجد غیرمجاز زیرزمین مسجد را توسعه دادند

محمد زاده تصریح کرد: متاسفانه متولیان این مسجد در گذشته به طور غیر مجاز و غیر اصولی زیر زمین مسجد را توسعه داده بودند که این اقدام باعث سست کردن دیواره مسجد شده بود.

کد خبر 167118
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز