همشهری‌آنلاین: آب آلوده به ماده رادیوآکتیوی استرنسیوم بار دیگر از طریق سوراخ در لوله تاسیسات تصفیه در نیروگاه اتمی آسیب دیده فوکوشیما ـ 1 کشف شده است.

fokushima

fokushima

این مطلب را شبکه تلویزیونی ان اچ کی گزارش داده است.

به گزارش ریا نووستی نشست آب آلوده از طریق سوراخ بوجود آمده در لوله مخزن آب پس از تصفیه مقدماتی از ماده رادیوآکتیو سزیوم رخ داد. پس از یک ساعت جلوی نشت گرفته شد.

شرکت تپکو شرکت ارائه دهنده خدمات به نیروگاه اتمی فوکوشیما ـ 1 در اواخر ماه مارس نیز از نشت 120 تن آب آلوده به رادیوآکتیو از طریق همین لوله خبر داده بود.

یادآور می شود روز 11 مارس یک زمین لرزه‌ به قدرت 9 ریشتر در ژاپن به وقوع پیوست. سپس یک سونامی با ارتفاع امواج ده متر به وجود آمد که باعث بروز سانحه در نیروگاه اتمی فوکوشیما ـ 1 و نشت مواد رادیوآکتیو در هوا و آب دریا شد.

مقامات ژاپن مردم را تا شعاع 20 کیلومتری اطراف نیروگاه اتمی تخلیه کردند . دیرتر گزارش هایی درباره کشف عناصر رادیوآکتیو از جمله ایزوتوپ های ید و سزیوم در هوا، آب آشامیدنی و مواد غذایی در برخی نواحی ژاپن انتشار یدر نظر است طی دوسال در آن نواحی که سطح تشعشعات رادیو آکتیو از 50 میلی زورت تجاوز می کند، کارهای پاکسازی انجام شود

کد خبر 165011

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز