همشهری آنلاین: حماس می‌گوید پس از توافق فلسطینی‌ها برای تشکیل دولت وحدت ملی، چند دولت اروپایی موافقت واقعی خود را برای ارایه کمک‌های مالی اعلام کرده‌اند.

خبرگزاری اتریش از قاهره گزارش داد، با این حال، خالد مشعل، رییس حماس جمعه در کنفرانسی خبری در پایتخت مصر از اعلام نام این کشورها امتناع کرد.
مشعل همچنین گفت که نمایندگان دولت فلسطین در حال حاضر در تماس با یکدیگر هستند.
از سوی دیگر، رییس حماس تصریح کرد که احتمال فقدان توافق در کمیته چهارجانبه خاورمیانه بر سر چگونگی برخورد با دولت جدید متشکل از حماس و فتح نیز وجود دارد. آمریکا ظاهرا دیگر موفق نمی‌شود تا شرکای خود را به تحریم مالی فلسطینی‌ها متقاعد کند.

تقاضاها
علاوه بر آمریکا، در کمیته چهارجانبه، اتحادیه اروپا، سازمان ملل و روسیه نیز عضویت دارند. این کمیته که قرار است نقش میانجی را در روند صلح خاورمیانه ایفا کند، هفته گذشته به دعوت آلمان به عنوان رییس دوره‌ای اتحادیه اروپا در برلین تشکیل جلسه داد.
در این نشست تاکید شد که دولت جدید فلسطینی باید خشونت را سرکوب کرده و اسراییل را به رسمیت بشناسد. هنوز در رابطه با همکاری با دولت جدید فلسطینی تصمیمی گرفته نشده است.
آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان روز جمعه پس از دیدار با محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطین در برلین تاکید کرد که فلسطین باید همچنان به توافقاتی که پیش‌تر با اسراییل منعقد کرده است، پایبند باشد.
در همین حال، عباس نیز بر این اصول تاکید کرد اما از پاسخ به این سوال که آیا دولت جدید عملا این توافقات را اجرا خواهد کرد، سرباز زد.

کد خبر 16497

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز