گروه شهری: محمد باقر قالیباف شهردار تهران در حاشیه مراسم بازدید از باغ موزه دفاع مقدس، زمان بهره‌برداری کامل از زیر گذر امام حسین را پایان تیرماه اعلام کرد.

میدان امام حسین

قالیباف در پایان مراسم بازدید از باغ موزه دفاع مقدس به همراه اعضای شورای شهر تهران به زیارت مقبره‌الشهدای باغ موزه رفت که محل دفن 8تن از شهدای گمنام به مناسبت 8 سال دفاع مقدس است. وی پس از قرائت فاتحه ای در جمع خبرنگاران حاضر در مراسم قرار گرفت و ضمن اعلام این خبر که زیرگذر میدان امام‌حسین با رعایت کامل نکات فنی و کیفیتی اجرا شده تاکید کرد که سرعت اجرای عملیات هیچ تاثیری در کیفیت آن نخواهد داشت.


بنابراین گزارش، قالیباف  همچنین احداث باغ موزه دفاع مقدس را یک نیاز ضروری در ابعاد مادی و معنوی برای کشور دانست و گفت: کار ساخت باغ موزه دفاع مقدس به لحاظ کالبدی 100درصد به پایان رسیده است و آنچه باقی مانده مربوط به کارهای نرم افزاری و هنری است که برای اتمام آن بحث پول نیز در میان نیست بلکه اساسا در کار هنری بحث اثر بخشی آن مطرح است که برای این مهم نیز بطور قطع قول می دهیم در شش ماهه نخست امسال کار به اتمام برسد.


قالیباف همچنین از به اهتزاز درآمدن پرچم ایران به عنوان سومین پرچم بزرگ جهان در باغ موزه دفاع مقدس خبر داد و گفت: این پرچم یکهزار متر مساحت دارد و ارتفاع آن از کف اتوبان شهید مدرس 189متر است و طول میله آن نیز به 148متر می‌رسد.
همچنین دیروز یکی از خبرنگاران از شهردار تهران در باره وضعیت عملکرد شهرداری نسبت به معیشت رفتگران پرسید که در پاسخ، قالیباف گفت: شخصا 4سال است که بحث معیشت رفتگران را دنبال می‌کنم تا حقوق رفتگران به طور کامل پرداخت شود.
شهردار تهران تاکید کرد که پیمانکاران را موظف ساخته است تا برای تمامی کارگران خود حساب حقوقی در بانک شهر افتتاح کنند بنابراین در قراردادی که منعقد می‌شود این اختیار به شهرداری داده شده که از محل اعتبارات پرداخت حقوق پیمانکاران هر ماه حقوق کارگران کسر و به حساب آنان واریز شود.


وی با اشاره به این که 99درصد کارگران به این شکل حقوق دریافت می‌کنند، گفت: البته ممکن است یک تا 2درصد از کارگران با اشکالاتی مواجه باشند مثلا اینکه پیمانکاری به جای 8ساعت، 12ساعت از کارگر کار بخواهد اما حقوق 8 ساعت را به او بدهد که شهرداری این موارد را با جدیت دنبال می‌کند. وی در بخش دیگری از مصاحبه خود با خبرنگاران حاضر در مراسم بازدید از باغ موزه دفاع مقدس درباره رونمایی از طرح تفصیلی شهر تهران سخن گفت و زمان آن را اول اردیبهشت ماه اعلام کرد.


قالیباف با اشاره به اینکه طرح تفصیلی از ششم فروردین ماه در سامانه شهرداری تهران قرار گرفته است گفت: از 6 فروردین ماه تمامی دفاتر الکترونیکی و معاونت‌های شهرسازی در مناطق براساس طرح تفصیلی پروانه صادر می‌کنند. به گفته قالیباف، کلیات طرح در سایت www.tehran.ir قرار گرفته و شهروندان می‌توانند با ارائه شماره نوسازی ملک در باره جزئیات پلاک و یا ضوابط ساخت و ساز در محله خود از طریق همین سایت اطلاعات لازم را کسب کنند.قالیباف همچنین از افتتاح و تکمیل طرح‌هایی نظیر تونل صدر - نیایش، بزرگراه امام علی، بزرگراه آزادگان و دریاچه چیتگر در سال جاری با خبرنگاران سخن گفت.

کد خبر 164799
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز