مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۹
۰ نفر

اداره کل سلامت شهرداری تهران با فرارسیدن روز جهانی بهداشت و هفته سلامت برنامه‌هایی را، از جمله برپایی دهکده‌های سلامت، به‌منظور پاسداشت از سالمندان در دستور کار خود قرار داد.

سلامت

به گزارش شهرنوشت، شعار امسال سازمان بهداشت جهانی برای روز بهداشت «سالمندی و سلامت» است؛ موضوعی که بدون شک یکی از مهم‌ترین ارکان زندگی اجتماعی در تمام دنیاست. سالمندان گنجینه‌های گرانبهای هر جامعه‌ای به‌شمار می‌آیند که تامین سلامت و آسایش آنها نخستین و مهم‌ترین اقدامی است که هم مدیران شهری و هم تمامی شهروندان باید مد نظر داشته باشند. برهمین مبنا اداره کل سلامت شهرداری تهران از روز 18 لغایت 24فروردین که هفته سلامت نامیده می‌شود روزشماری را به شرح زیر در نظر گرفته است:
18 فروردین ماه، روز سالمندی، ورزش و سلامت معنوی
19 فروردین ماه، سالمندی و آموزش همگانی
20 فروردین ماه، سالمندی و حوادث و بلایا
21 فروردین ماه، سالمندی و شهرهای دوستدار سالمند
22 فروردین ماه، سالمندی، سلامت و همکاری‌های بین بخشی
23 فروردین ماه، سالمندی و مراقبت در برابر بیماری‌ها
24 فروردین ماه، سالمندی و کرامت اجتماعی

همایش پیاده روی در بوستان ولایت

هفته سلامت که از روز جمعه آغاز می‌شود با برگزاری همایش پیاده‌روی سالمندان از ساعت 8:30 صبح و با همکاری وزارت بهداشت در بوستان ولایت کار خود را شروع خواهد کرد. این همایش با حضور وزیر بهداشت و معاونان این وزارتخانه، مدیران ارشد شهرداری تهران و همچنین 10هزار نفر از اعضای کانون‌های سالمندی شهر تهران برنامه‌های خود را دنبال خواهد کرد. مراسم روز جمعه و در ساعت 8:30 صبح با ورزش پیاده روی آغاز خواهد شد. برنامه‌های فرهنگی‌ای نیز در پایان مسیر برای شرکت‌کنندگان در نظر گرفته شده است که سخنرانی وزیر بهداشت و شهردار تهران قسمت‌هایی از آن است. همچنین در پایان این روز هدایایی به قید قرعه به شرکت‌کنندگان اهدا خواهد شد.

مهدی امیری، معاون ارتقای اداره کل سلامت درباره دیگر برنامه‌های این اداره کل در هفته سلامت گفت: 22 پایگاه تحت عنوان دهکده سلامت در 22 منطقه تهران به‌مدت یک هفته برپا خواهد شد که در این پایگاه‌ها خدمات سلامت، مشاوره و تست‌های مختلف برای سالمندان انجام خواهد شد.

همچنین با همکاری شرکت بهره‌برداری مترو و معاونت فرهنگی این شرکت در 4 ایستگاه امام خمینی، شهرری، دروازه دولت و تجریش پایگاه سلامت سالمندان را مستقر خواهیم کرد. کلاس‌های آموزشی نیز در خانه‌های سلامت برای سالمندان برپا خواهد شد.
امیری همچنین در ادامه توضیحاتش به برپایی تورهای گردشگری به‌منظور آموزش به سالمندان با حضور کارشناسان سلامت اشاره داشت. نمایش‌های میدانی در دهکده‌های سلامت، برگزاری 22همایش در مناطق 22گانه تهران با موضوع سالمندی و موضوعات مرتبط با آن و تهیه و توزیع اقلام آموزشی در سطح تمامی مناطق از دیگر برنامه‌هایی است که اداره سلامت برای این هفته در نظر گرفته است.

معاون ارتقای اداره سلامت در پایان توضیحاتش درخصوص برنامه‌های این هفته افزود: ما مسابقات فرهنگی و ورزشی مختلفی را برای سالمندان برگزار خواهیم کرد. همچنین یکی از اقدامات مهمی که برای این هفته درنظر گرفته شده بازدید از سرای سالمندان توسط مدیران شهری هر منطقه است تا ضمن عیادت از این عزیزان، مشکلات آنها را نیز شناسایی کنند و در پی رفع آن برآیند.

گردهمایی ده هزار سالمند در روز جهانی سلامت

مدیرکل سلامت شهرداری تهران در تشریح برنامه‌های این اداره‌‌کل به مناسبت روزجهانی سلامت و آغاز هفته ملی سلامت در مناطق 22گانه از برگزاری گردهمایی10هزار سالمند دربوستان ولایت با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبر داد. محمدمهدی گلمکانی ضمن اعلام این خبر افزود: در تقویم بین‌المللی روز 18فروردین مصادف با 6 آوریل به نام روز جهانی سلامت نامگذاری شده و این روز در کشورمان آغاز هفته سلامت است. وی گفت: سازمان بهداشت جهانی عنوان سالمندی و سلامت را برای روز جهانی سلامت در سال 2012 برگزیده است و برنامه‌های شهرداری تهران نیز در هفته سلامت باتوجه به موضوع ترویج فرهنگ سلامت در سالمندان را دنبال خواهد کرد.

گلمکانی ادامه داد: گردهمایی 10هزار عضو کانون‌های سالمندی خانه‌های سلامت در محله‌های 374 گانه در بوستان ولایت با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، معاونان این وزارتخانه و مدیران ارشد شهرداری تهران برگزار می‌شود.

مدیرکل سلامت شهرداری تهران با اشاره به دیگر فعالیت‌های مجموعه‌ تحت نظارتش در هفته سلامت گفت: استقرار دهکده‌های سلامت در مناطق 22گانه با محوریت ارائه خدمات سلامت، برپایی پایگاه‌های سلامت در 4ایستگاه مترو امام خمینی(ره)، شهرری، تجریش و دروازه دولت، برگزاری هزار کلاس آموزشی، بازدید مدیران شهری مناطق از سرای سالمندان، اجرای تئاتر میدانی، برگزاری تور سلامت و برگزاری مسابقات ورزشی و فرهنگی عنوان مهم‌ترین فعالیت‌های پیش‌بینی شده در این ایام را به‌خود اختصاص داده‌اند.

نشانی پایگاه‌های سلامت مناطق 22 گانه تهران اعلام شد

نشانی پایگاه‌های سلامت که در طول هفته سلامت (18 لغایت 24 فروردین) در مناطق 22 گانه دایر هستند از سوی اداره کل سلامت شهرداری تهران اعلام شد.

جدول

 

کد خبر 164977
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز