گروه شهری: معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران در مراسم اختتامیه جشنواره عکس شمسه از برپایی نمایشگاه عکس این جشنواره خبر داد و گفت: جشنواره عکس فرصتی فراهم کرد تا زشتی‌ها و زیبایی‌های شهر در قاب تصویر جای گیرد و انتقادها از کمبودها و خلأهای زندگی شهری با زبان هنر بیان شود.

ایازی

سید محمدهادی ایازی، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران در مراسم اختتامیه جشنواره عکس شمسه، از برپایی نمایشگاه عکس این جشنواره خبر داد و افزود: در سال 90 این توفیق نصیب مدیریت شهری شد تا با برپایی جشنواره‌های هشتگانه شمسه در محله‌های شهر تهران زمینه‌های جدیدی برای مشارکت مردمی و کشف استعدادهای موجود در عرصه فرهنگی و هنری ایجاد کند. وی گفت: در مجموع 200 هزار نفر در جشنواره‌های شمسه شرکت کرده‌اند و از این میان 11 هزار نفر در جشنواره عکس شمسه حضور یافته‌اند.

ایازی ادامه داد: ارسال 32هزار اثر به این جشنواره حاصل مشارکت 11هزار نفری شهروندانی است که نگاه هنری خود را با محورهای مورد تاکید مدیریت شهری آمیخته‌اند. ما معتقد هستیم نمی‌توان برای مشکلات و معضلات شهری برنامه‌ریزی کرد بدون آنکه خواست مردم را در نظر گرفت. معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران با اشاره به استقبال شهروندان از محورهای تعیین شده برای این جشنواره گفت: فضاهای بی‌دفاع شهری، مکان‌هایی هستند که به‌دلیل دور از دسترس بودن، نور نامناسب یا ویژگی‌های خاص محیطی زمینه‌های بروز آسیب‌های اجتماعی را مساعد می‌سازند. عکاسی از این مکان‌ها یکی از بخش‌های اصلی جشنواره عکس شمسه به شمار می‌رود و خوشبختانه با استقبال بسیاری از سوی شهروندان روبه‌رو شد. این بخش به‌دلیل نگاه انتقادی که مسائل اجتماعی داشت در این جشنواره گنجانده شد و از جمله مواردی است که به‌طور یقین در برنامه‌ریزی‌های آینده مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به برگزاری مراسم اختتامیه دیگر رشته‌های جشنواره شمسه تصریح کرد: چهارشنبه هفته گذشته با حضور شرکت‌کنندگان جشنواره تئاتر شمسه مراسم اختتامیه این جشنواره برگزار شود و امروز هم مراسم اختتامیه جشنواره عکس با استقبال کم‌نظیری از سوی شهروندان اجرا شد.ایازی ادامه داد: بیش از 55 هزار نفر در جشنواره قرآن شرکت کرده‌اند و پیش‌بینی می‌شود 20هزار نفر در مراسم اختتامیه آن حضور یابند.عبادالله رمضانی، مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران در مراسم اختتامیه جشنواره عکس شمسه از راه‌اندازی 374خانه عکس در محله‌های شهر تهران خبر داد و گفت: عکس یک رسانه است و همواره پیام‌هایی را به مخاطبان خود منتقل می‌کند که گاهی ده‌ها کتاب از بیان آن عاجز هستند. وی عنوان کرد: رهاورد برگزاری جشنواره عکس راه‌اندازی 374 خانه عکس در سرای محله‌های شهر تهران است تا هنر عکاسی و ثبت وقایع در تمامی ارکان زندگی اجتماعی مردم رسوخ کند.

کد خبر 158721
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز