سه‌شنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۲
۰ نفر

گروه بورس: معاون نظارت و عملیات فرابورس ایران اعلام کرد: از روز 19فروردین ماه با عرضه سهام شرکت‌های اصل 44 واگذاری سهام شرکت‌های دولتی از طریق فرابورس رسما در فرابورس آغاز می‌شود.

بورس

حسن محمد تبار در گفت‌وگو با همشهری با اعلام جزئیات عرضه سهام شرکت‌های جدید در فرابورس گفت: برنامه عرضه سهام شرکت‌های دولتی از روز 19 فروردین ماه با عرضه سهام 3شرکت ساختمان و خدمات نوساز، پتروشیمی لردگان و شرکت خدمات غیرصنعتی گاز ایران شروع می‌شود.


وی با بیان اینکه سهام این شرکت‌ها را سازمان خصوصی‌سازی‌ و براساس سیاست‌های اصل 44 در فرابورس واگذار خواهد کرد افزود: در فروردین ماه امسال سهام شرکت هواپیمایی هما و هتل‌های هما در قالب 2 شرکت مستقل در فرابورس ایران عرضه می‌شود.


او با اشاره به اینکه به‌زودی نماد شرکت کابل‌سازی تک در فرابورس بازخواهد شد گفت: شرکت کابل‌سازی‌ تک از بورس تهران به فرابورس منتقل شده و معاملات سهام این شرکت در فرابورس با روش بازگشایی نماد آغاز می‌شود.معاون نظارت و عملیات فرابورس ایران افزود: در فروردین ماه امسال سهام شرکت تامین مواد اولیه فولاد صبا نور نیز برای نخستین بار عرضه خواهد شد.

سهامدار عمده این شرکت، سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات است.محمد تبار درباره نحوه عرضه سهام شرکت خدمات غیرصنعتی گاز‌ایران توضیح داد: این عرضه به‌صورت یکجا انجام خواهد شد و سازمان خصوصی‌سازی‌100 درصد از سهام شرکت خدمات غیرصنعتی گاز ایران را 20 فروردین از طریق بازار سوم فرابورس به بخش خصوصی واگذار می‌کند. اوتاکید کرد: زمینه فعالیت شرکت خدمات غیرصنعتی گاز ایران که سهامدار عمده آن شرکت ملی گاز ایران است حفظ و نگهداری، احداث و توسعه منازل سازمانی و اماکن تفریحی، فرهنگی برای کارکنان و خانواده‌های آنان، احداث و توسعه فضای سبز و زیبا‌سازی‌ است.


عرضه سهام شرکت ساختمان و خدمات نوساز و پتروشیمی لردگان


مدیر بازار فرابورس ایران هم درباره 2 عرضه دیگر سازمان خصوصی‌سازی‌ توضیح داد: سازمان خصوصی‌سازی بلوک 100 درصدی شرکت ساختمان و خدمات نوساز و همچنین بلوک 77.19درصدی پتروشیمی لردگان را شنبه 19 فروردین در بازار سوم فرابورس ایران عرضه می‌کند. امیرهامونی تاکید کرد: تعداد سهام مورد عرضه شرکت ساختمان و خدمات نوساز240 هزار سهم معادل 100 درصد از سهام این شرکت است که قیمت پایه هر سهم آن یک میلیون و 488 هزار و 994ریال و قیمت کل آن 357 میلیارد و 358 میلیون و 560 هزار ریال است. سهام قابل عرضه پتروشیمی لردگان نیز 148 میلیون و 803 هزار و 12 سهم معادل 77.19 درصد از کل سهام است و قیمت پایه سهم هزار و 728 ریال و قیمت کل 257 میلیارد و 131 میلیون و 604 هزار و 736 ریال تعیین شده است.


مدیر بازار فرابورس درخصوص فعالیت این دو شرکت توضیح داد: زمینه فعالیت شرکت ساختمان و خدمات نوساز با سرمایه 12میلیارد ریال، انجام امور ساختمانی، خرید و فروش اموال منقول و غیرمنقول و ایجاد و نگهداری واحدهای مسکونی تجاری و اداری و ارائه سرویس‌های خدماتی تعمیراتی و مدیریت انجام امور هتلداری و تشریفات و کلیه خدمات رفاهی مرتبط است. پتروشیمی لردگان نیز در زمینه احداث، راه‌اندازی و بهره‌برداری مجتمع‌های پتروشیمی و کارخانه‌های صنعتی به‌منظور تولید، بازاریابی مجاز، فروش و صدور محصولات پتروشیمی فعالیت دارد.

کد خبر 164791

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز