همشهری آنلاین: مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی از تولید روزانه 17 میلیارد مترمکعب گاز در میدان گازی پارس جنوبی با راه‌اندازی سه پالایشگاه جدید خبر داد.

پارس جنوبی

علی‌اکبر شعبان‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در عسلویه اظهار داشت: سال 90 سال بسیار موفقی برای صنعت نفت و گاز بود و بویژه در میدان گازی پارس جنوبی به توفیقات خوبی رسیدیم.

وی افزود: آغاز و پایان امسال با حضور ارزشمند مقام معظم رهبری در پارس جنوبی و همچنین بازدید ایشان از نمایشگاه دستاوردهای صنعت نفت همراه بود که این امر نشان دهنده اهمیت و ارزش صنعت نفت است.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی خاطرنشان کرد: بعد از بازدید مقام معظم رهبری در هشتم فروردین سال جاری و فرمایشات ایشان در جمع مدیران و کارکنان منطقه و به‌ویژه تاکید معظم‌له بر اینکه توسعه بدون تداوم تولید معنی ندارد عزم جدی و انگیزه بسیار بالایی در کل کارکنان صنعت و به‌ویژه این شرکت ایجاد شده و فعالیت‌های عملیاتی با جدیت و دقت خوبی انجام می‌گیرد.

شعبان‌پور اذعان داشت: امسال شاهد رکورد بسیار ارزشمندی در تولید گاز از پارس جنوبی بودیم و در حالی که در آغاز امسال به تولید روزانه 254 میلیون مترمکعب گاز روزانه رسیدیم در ادامه کار شاهد تولید روزانه 290 میلیون مترمکعب گاز بودیم که نشان دهنده اهمیت و جایگاه این منطقه است.

وی اضافه کرد: استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل موجود و تلاش برای بهبود وضعیت کنونی از مهم‌ترین اولویت‌های مسئولان ارشد صنعت نفت است که بحمدالله در این مسیر تلاش گسترده‌ای انجام شده است.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی از تولید روزانه 17 میلیارد مترمکعب گاز در میدان گازی پارس جنوبی خبر داد و افزود: با راه‌اندازی سه پالایشگاه در حال احداث و تکمیل شدن این فازها، میزان ظرفیت دریافت گاز ترش از میدان گازی پارس جنوبی در چهار سال آینده به روزانه 17 میلیارد فوت مکعب یعنی 480میلیون متر مکعب در روز افزایش خواهد یافت که رقم بسیار ارزشمندی است.

شعبان‌پور گفت: با راه‌اندازی فازهای مذکور میزان تولید روزانه گاز شیرین نیز افزایش می‌یابد و به تولید روزانه 325 میلیون متر مکعب می‌رسد.

وی یادآور شد: تولید روزانه 680 هزار بشکه میعانات گازی، 13 هزار تن اتان، 21هزارتن ال.پی.جی و دو هزار و 600 تن گوگرد نیز از دیگر مواردی است که با راه‌اندازی سه پالایشگاه جدید محقق می‌شود.

شعبان‌پور بیان کرد: باید دست به دست هم دهیم و در مسیر رشد و بالندگی صنعت نفت باید از تمام ظرفیت موجود نهایت بهره را ببریم.

کد خبر 163828
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز