همشهری آنلاین: همدان - رئیس اطلاعات و امنیت عمومی فرماندهی انتظامی همدان گفت: ماموران اطلاعات و امنیت عمومی انتظامی این استان بزرگترین کارگاه تولید مواد منفجره کشور را شناسایی و یک تیم خرابکار را در این رابطه دستگیر کردند.

مواد منفجره

سرهنگ اصغر خرمروی روز سه‌شنبه  23 اسفند در گفت و گو با ایرنا افزود: ماموران اطلاعات و امنیت عمومی همدان در راستای اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی و مبارزه بی امان با قاچاقچیان، تولیدکنندگان و توزیع کنندگان انواع مواد محترقه یک کارگاه ساخت کوزه آتش زا را شناسایی و منهدم کردند.

وی اضافه کرد: تیم های عملیاتی پلیس اطلاعات و امنیت عمومی ساعت 5:30 دقیقه بامداد روز جاری در محل ساخت مواد منفجره حضور یافته و پنج تن مواد اولیه شامل باروت، خاک زغال، پودر آلومنیوم، انواع رنگ و اکلیل، زرنیخ، سرنج و آلات و ادوات ساخت کوزه های آتش زا را کشف و ضبط کردند.

سرهنگ خرمروی بیان کرد: نیروهای اطلاعات و امنیت عمومی این استان همچنین دو تن مواد شامل براده آهن و شیشه، سنگ ریزه تیز و خشن و محفظه‌های فلزی همانند پیستون خودرو سنگین را کشف کردند.

وی توضیح داد: این براده ها در داخل محفظه فلزی که همانند یک نوع مهمات جنگی به نظر می‌رسد قرار گرفته و برای انفجار این مواد منفجره دست ساز باید آن را در یک محل مستقر و چاشنی یا فتیله خارج شده از آن را روشن کرد.

رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی همدان تصریح کرد: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته در صورت انفجار این مواد، میزان تخریب و خسارت آن از یک نارنجک دستی بیشتر است.

سرهنگ خرم روی اضافه کرد: با توجه به نوع مواد منفجره و قدرت خسارت آن و همچنین کشف رسیور در محل جرم احتمال خط دهی جریان‌های معاند و خرابکار و انجام کار سازمان یافته برای خرابکاری در شب چهارشنبه آخر سال بسیار زیاد است.

وی گفت: علاوه بر این چهار هزار و 661 نوع مواد محترقه قاچاق به همراه مقادیری مواد مخدر، مشروبات الکلی، رسیور، شوکر الکتریکی کشف و سه متهم دستگیر شدند.

کد خبر 163568
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز