گروه ورزش- علی شاکری: آندریا زورزی، اسطوره والیبال ایتالیا و جهان این روزها مهمان والیبال ایران است.

آندریا زورزی، اسطوره والیبال ایتالیا

برجسته‌ترین بازیکن دهه90 جهان با کوله‌باری از افتخارات به درخواست خودش و به‌دعوت فدراسیون والیبال برای کامل کردن اطلاعاتش از والیبال ایران به کشورمان سفر کرده و پس از دیدن بازی برگشت سایپا و شهرداری ارومیه امروز نیز عازم آمل شده است تا از نزدیک شاهد بازی حساس پیکان و کاله مازندران در بازی سوم مرحله نیمه‌پایانی لیگ برتر ایران در این شهر باشد. زورزی را در این سفر خولیو ولاسکو مربی پیشین او و داورزنی رئیس فدراسیون والیبال ایران همراهی می‌کنند. تحلیلگر کنونی FIVB و چند شبکه تلویزیونی معروف دنیا در گفت‌وگوی کوتاه با همشهری دیروز پاسخگوی چند سؤال ما بود و اظهار امیدورای کرد که در پایان سفرش در گفت‌وگوی مفصل بیشتر از مشاهداتش بگوید.

  • چطور شد که خواستار آمدن به ایران شدید؟

در سال‌های اخیر و در رویدادهای مختلف شاهد موفقیت بازیکنان والیبال ایران در باشگاه‌های جهان، مسابقات نوجوانان و جوانان جهان و همچنین مسابقات جهانی و اخیرا نیز در جام جهانی ژاپن بودم. خیلی دلم می‌خواست که به کشور شما سفر کرده و اطلاعات خود را در مورد والیبال ایران کامل کنم. اکنون خوشحالم که اینجا هستم.

  • در نخستین سفرتان به ارومیه- یکی از مناطق والیبال‌خیز ایران- رفتید؛چه چیزی در این شهر نظرتان را بیشتر به‌خود جلب کرد؟

شهر زیبایی بود با مردمانی علاقه‌مند به والیبال و مهمان‌نواز. استقبال خوبشان از بازی بیانگر این بود که خیلی به والیبال علاقه‌مندند. سالن مسابقه، سالن زیبایی بود و من توانستم ضمن گفت‌وگو با مسئولان این شهر بازدیدی هم از امکانات والیبال این شهر داشته باشم.

  • بازی را چگونه دیدید؟

تیم مهمان سایپا استرس کمتری داشت و والیبال را تا‌حدودی مدرن بازی می‌کرد. مشخص بود که تیم میزبان (شهرداری) برای بردن تحت فشار بود و به‌طور طبیعی بازیکنانش به‌دلیل داشتن استرس از ارائه همه توانایی‌هایشان عاجز بودند. اما نکته جالب آنکه پرشور بودن تماشاگران ارومیه با موج مکزیکی که راه می‌انداختند مرا به یاد تماشاگران لهستانی می‌انداخت که در دنیا بسیار معروفند.

  • فکر می‌کنید والیبال ایران بتواند با ولاسکو به المپیک راه پیدا کند؟

با تعریفی که ولاسکو از وجود استعدادهای خوب در والیبال ایران می‌کند، من فکر می‌کنم روزهای درخشان و بهتری در انتظار والیبال ایران خواهد بود.

  • برای خیلی‌ها این سؤال وجود دارد که چرا زورزی همانند سایر اسطوره‌های والیبال به سمت مربیگری جذب نشد و به کار تحلیل روی آورد‌؟

در همان دورانی که با ولاسکو کار می‌کردیم، روزی نزدیک به 7‌ساعت تمرین مفید داشتیم و استرس زیاد و خستگی مداوم باعث شد تا اصلا به مربی شدن فکر نکنم و ترجیح دهم شغلی متناسب با روحیاتم در کنار والیبال برای خود دست و پا کنم.

لیگ برتر والیبال در انتظار شناسایی فینالیست دوم

تکلیف فینالیست دوم لیگ برتر والیبال ایران امروز در آمل مشخص می‌شود.پیکان و کاله پس از آنکه در بازی‌های رفت و برگشت مرحله نیمه پایانی مساوی شدند، سرنوشت صعودشان به بازی سوم کشیده شد و این در حالی است که سایپا با 2 برد پیاپی مقابل شهرداری ارومیه حضورش را به‌عنوان فینالیست اول قطعی کرده و امروز منتظر شناسایی حریف دیدار نهایی‌‌اش است. اگر پیکان بتواند کاله را شکست دهد، فینال‌های سنتی سال‌های اخیر تکرار خواهد شد و اگر کاله موفق به پیروزی در بازی خانگی شود پس از سال‌ها معادلات همیشگی و به عادت در‌آمده در لیگ برتر والیبال ایران تغییر خواهد کرد. با احتساب بازی امروز، 2 تیم پنجمین باری است که در این فصل برابر هم قرار می‌گیرند که سهم کاله از 4 بازی قبلی 3 برد و یک باخت بوده است. در 2 بازی مرحله نیمه پایانی و پلی‌آف، پیکان در آمل با نتیجه 3 بر 2 موفق به شکست حریف قدرتمند خود شده است ولی در بازی بر گشت در تهران کاله با شکست 3 بر یک حریف در یک نمایش زیبا مانع از راهیابی به سنت در آمده پیکان به دیدار نهایی شد. از تماشاگران ویژه این بازی می‌توان از کادر فنی آرژانتینی تیم ملی متشکل از خولیو ولاسکو، خوآن سی‌چلو و ادواردو و همچنین آندریا زورزی میهمان این روزهای والیبال به همراه داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال یاد کرد که صبح امروز راهی مازندران شدند. دیدار رفت فینال این مسابقات روز چهارشنبه هفته جاری درصورت صعود هر کدام از دو تیم کاله و پیکان به میزبانی سایپا در کرج انجام خواهد شد.

کد خبر 163256

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز