گروه ورزشی- علی شاکری: لیگ برتر والیبال باشگاه‌های ایران با پیمودن مسیری طولانی و شتاب‌زده از امروز با وارد شدن به مر‌حله پلی‌آف ( حذفی ) به پایان رقابت‌های این فصل خود یک‌قدم دیگر نزدیک‌تر خواهد شد.

ورزش - والیبال

با خروج 10‌تیم پس از 182 بازی در دور مقدماتی، در نهایت 4 تیم سایپای البرز کرج، کاله مازندران، پیکان تهران و شهرداری ارومیه به‌عنوان جدی‌ترین مدعیان قهرمانی این فصل با قرار گرفتن در رده‌های اول تا چهارم جدول دوره‌ای توانستند به دیدارهای پایانی برسند و حالا هر کدامشان نیز در این مرحله با شانسی مساوی در وهله نخست به‌دنبال قهرمانی و در مرحله بعدی برای آسیایی شدن تلاش خواهند کرد. در این میان آمدن خولیو ولاسکو سرمربی آرژانتینی تیم ملی پس از ماه‌ها دوری از لیگ و دیدن بازی‌های این مرحله همراه با آندریا زورزی برجسته‌ترین بازیکن دهه90 جهان و یکی از مفسرین بزرگ این روزهای والیبال دنیا که به‌عنوان تماشاگر ویژه ناظر بازی‌های مرحله نیمه‌پایانی و پایانی خواهد بود، جذابیت بازی‌های این مرحله را پیش روی چشمان مشتاق علاقه‌مندان والیبال دوچندان می‌سازد.

بازی‌های غیرقابل پیش‌بینی

پیش‌بینی قهرمانی یک تیم از میان 4 مدعی حاضر در مرحله پایانی بازی‌های این فصل که برای نخستین بار با افزایش مدعیان روبه‌رو بود نه تنها از سوی کارشناسان، کاری است دشوار، بلکه هیچ کدام از مربیان تیم‌های صعود کرده به این مرحله هم ریسک نکرده و حاضر به پاسخگویی به این سؤال کلیشه‌ای از سوی خبرنگاران نشدند. دلیل خودداری مربیان در پاسخ به این سؤال به نزدیکی قدرت 4 تیم مدعی و اهمیت و حساسیت بازی‌های این مرحله از مسابقات بر می‌گردد؛ مرحله‌ای که جدا از مشخص شدن چهره قهرمان این فصل، فاتح این رقابت‌ها را هم مسافر مسابقات باشگاه‌های آسیا در سال2012 در شانگهای چین خواهد کرد. با توجه به این نکات و تفاوت‌های اساسی میان مسابقات دوره‌ای با مسابقات حذفی و همسطح بودن تیم‌ها، به‌رغم اختلافات جزئی که شاید با هم داشته باشند، نمی‌توان تیمی را پیشاپیش برنده بازی‌های مرحله نیمه نهایی و دیدار نهایی این فصل لیگ برتر معرفی کرد؛ نکته‌ای که برای لیگ بیشتر دو قطبی والیبال ایران در سال‌های اخیر کمی تازگی دارد.

آمل و کرج میزبانان بازی‌های رفت

امروز در مرحله رفت نیمه پایانی این مسابقات که به‌صورت رفت و بر گشت انجام خواهد شد، در آمل، کاله مازندران میزبان پیکان تهران قهرمان چندین ساله لیگ برتر و تیم مدافع عنوان قهرمانی است و در کرج نیز شهرداری ارومیه میهمان سایپای البرز، نایب قهرمان فصل پیش خواهد بود. بازی‌های برگشت این مرحله نیز قرار است چهارشنبه هفته جاری انجام شود و درصورت نیاز به انجام بازی سوم، سازمان لیگ والیبال یکشنبه آینده را در نظر گرفته است. کاله امروز در حالی در کمتر از چند روز یک‌بار دیگر میزبان پیکان، تیم مدافع عنوان قهرمانی است که در طول بازی‌های این فصل 2 بار موفق به پیروزی مقابل قهرمان باشگاه‌های آسیا شده و سایپا هم درست چنین وضعیتی را در برابر حریف امروزش شهرداری ارومیه در دور مقدماتی تجربه کرده است. بهروز عطایی و پیمان اکبری بازیکنان دیروز پیکان و مربیان امروز دو تیم کاله و پیکان با نظری مشابه درخصوص بازی امروز معتقدند که همه چیز بستگی به شرایط روحی و روانی بازیکنان دارد و برتری فنی در مراحل بعدی می‌تواند در برنده شدن هر تیمی نقش آفرینی کند.

عطایی پیکان را بر‌خلاف آنچه گفته می‌شود تیمی جوان است، تیمی با تجربه خواند و گفت: با وجود بازیکنانی چون عندلیب، بخششی، بارکا، بارابار، پزشکی و... نمی‌توان این تیم را کم تجربه خواند. در همین حال اکبری سرمربی پیکان هم حضور بازیکنان برجسته تیم ملی را در ترکیب کاله یک نقطه قوت بزرگ برای این تیم مدعی دانست. فرهاد نفرزاده و ابراهیم وطن پرست مربیان دو تیم سایپا و شهرداری ارومیه هم با غیرقابل پیش‌بینی خواندن بازی این دو تیم اظهار امیدواری کرده‌اند که شاگردانشان جدا از تمرکز برای رسیدن به برد بتوانند رضایت تماشاگران را در ارائه یک والیبال زیبا بر آورده سازند.

کد خبر 162517

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز