چهارشنبه ۲ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۵:۱۴
۰ نفر

گروه اجتماعی: رئیس سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی گفت: برای برخورد با مشمولان غایب در سال جاری اقداماتی انجام شد، اما از سال آینده شدت برخورد با این مشمولان افزایش می‌‏یابد.

سردار بهمن کارگر، در جمع خبرنگاران، با تأکید بر اینکه مشمولان غایب باید در اولین فرصت به مراکز وظیفه عمومی مراجعه کنند، گفت: مجازات مشمولان غایب، سه ماه خدمت اضافه است. همچنین این افراد مجاز به ثبت هرگونه اسناد منقول و غیرمنقول در دفاتر اسناد رسمی، نیستند.

وی افزود: براساس تصمیمات اتخاذ شده مشمولان غایب حتی نمی‌‏توانند در دفاتر خدمات تلفن همراه نسبت به خرید و فروش موبایل اقدام کنند.

وی در خصوص وضعیت مشمولان خارج کشور گفت: بر اساس بخشنامه ابلاغی مشمولان خارج کشور که تا قبل از پایان سال 82 از کشور خارج شده و حداقل دو سال در کشوری دیگر سکونت داشتند تا چهارم بهمن‌‏ماه سال جاری می‌‏توانستند از معافیت استفاده کنند؛ اما استفاده از تسهیلات این بخشنامه تا پایان سال 1390 تمدید شد.

رئیس سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی با اشاره به مشکلات ایجاد شده برای تعداد زیادی از متعهدان خدمت در آموزش و پرورش، گفت: این افراد تعهد خود را انجام داده‌‏اند، اما به دلیل آنکه آموزش‌‏های نظامی به آنان ارائه نشده است؛ موفق به دریافت کارت پایان خدمت نشده‌‏اند.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که بودجه لازم به نیروهای مسلح داده شود تا پایان امسال نسبت به صدور کارت پایان خدمت برای این افراد و شرکت آنان در دوره‌‏های آموزش نظامی اقدام می‌‏شود.

به گفته وی، تعداد متعهدان خدمت در آموزش و پرورش که کارت پایان خدمت نگرفته‌‏اند، حدود 50 هزار نفر است و شرط لازم برای دریافت این کارت شرکت آنان در آموزش نظامی است.

وی با اشاره به اینترنتی شدن سیستم وظیفه عمومی گفت: از اردیبهشت‌‏ماه سال آینده افراد می‌‏توانند از طریق اینترنت کارهای مربوط به وظیفه عمومی، از جمله کلیه امور اعزام و معافیت را در صورتی که نیاز به مراجعه نباشد انجام دهند.

کد خبر 16313

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز