پنجشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۰ - ۰۷:۴۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک مرد 27 ساله که برای اولین بار در دنیا در ترکیه تحت عمل پیوند دو دست و دو پا قرار گرفته بود، چند ساعت پس از جدا کردن اندام‌های پیوندی به علت نارسایی متابولیک درگذشت.

به گزارش آسوشیتدپرس ییمارستان دانشگاهی هاستپ در آنتالیای ترکیه اعلام کرد پزشکان مجبور شدند تا دو دست و دو پای پیوند زده شده به "سوکت کاودار" را به علت اختلال متابولیک وخیم و ناسازگاری بافتی جدا کنند.

more  پزشکان در ترکیه دو دست و دو پا را به بیماری پیوند زدند

 این بیمار در سال 1998 به علت برق‌گرفتگی دست‌ها و پاهای‌‌اش را از دست داده بود.

پزشکان ابتدا مجبور شدند یکی از پاهای پیوندی را جدا کنند و یک روز بعد مجبور شدند سه اندام دیگر را هم جدا کنند.

بیمارستان در بیانیه‌ا‌ش در این باره گفت: "عدم تعادل متابولیک علیرغم همه تلاش‌ها باعث مرگ بیمار شد."

این بیمارستان در این بیانیه مرگ بیمار را تسلیت گفت و افزود 200 دکتر تمام تلاش خود را کردند و بیمار را بیش از 90 ساعت زنده نگهداشتند.

مورات تونسر، پزشک ارشد بیمارستان هاستپ پیش از مرگ بیمار خواستار اهدای خون برای مقابله با مشکلات احتمالی پس از عمل 20 ساعته پیوند دو دست و دو پا به بیمار شده بود.

هلال احمر ترکیه نیز صدها واحد خون از سراسر کشور را برای بیمار جمع‌آوری کرده بودند.

پیش از این در بیمارستان دیگری در آنتالیا پیوند سه اندام (دو دست و یک پا) انجام شده بود. پزشکان در این مورد هم مجبور شدند پای پیوندی را به خاطر ناسازگاری بافتی جدا کنند.

بیمارستان هاستپ همچنین اعلام کرد که بیماری که در این بیمارستان پیوند کامل صورت بر روی او انجام شده بود، حال عمومی خوبی دارد. این عمل پیوند صورت دومین عمل از این نوع در سال جاری در ترکیه است. پیوند صورت قبلی دو ماه قبل در بیمارستانی در آنتالیا انجام شده بود.

کد خبر 162992

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز