سه‌شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۰ - ۰۵:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین- مریم دری‌منش: گرچه از هشت سال پیش که از اورتون به منچستر یونایتد آمد، در هر فصلی افتخاراتی به دست آورده، اما بدون شک سال 2011 یک سال ممتاز برای "وین رونی" بوده است.

با گل‌هایش و به همراه زوج خط حمله‌اش، خاویر هرناندز شیاطین سرخ را به نوزدهمین قهرمانی در لیگ برتر انگلیس (منچستر از این بابت رکورددار است)، و همچنین به نایب قهرمانی لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا رساند. در فینال این مسابقات آنها در مقابل بارسلونا پذیرای شکست شدند.

به علاوه این مهاجم با گل برگردانش در برابر رقیبشان، منچستر سیتی، جایزه فرانس پوشکاش را به خاطر زیباترین گل سال از فیفا دریافت کرد.

حالا هم‌ز‌مان با این که رقابت با منچستر سیتی بر سر قهرمانی در لیگ برتر به نقطه اوج خود رسیده و احتمالا تا پایان فصل نیز ادامه می‌یابد، رونی باید تمرکزش را بر روی مسابقات یورو 2012 که تابستان برگزار می‌شود، معطوف کند.

یک بار دیگر امیدهای یک ملت به این بازیکن 26 ساله می‌باشد که در دو بازی اول مرحله گروهی در مقابل فرانسه و سوئد به دلیل محرومیت نمی‌تواند به میدان برود، اما در بازی آخر این مرحله و در مرحله حذفی،‌ البته اگر انگلیس به این مرحله راه یابد، می‌تواند کمک بزرگی برای تیمش باشد.

در یک مصاحبه اختصاصی با سایت فیفا، رونی در خصوص اهدافش برای سال 2012 در سطح باشگاهی و ملی سخن می‌گوید.

• منچستر یونایتد تا الان در این فصل پستی‌ها و بلند‌ی‌های زیادی داشته است. فصل حاضر را تا اینجای کار چگونه می‌بینید؟

حذف از لیگ قهرمانان اروپا طبعا ضربه بزرگی برای ما بود، ولی در لیگ هنوز هم خوب نتیجه می‌گیریم. ما اختلاف امتیاز کمی با تیم صدرنشین داریم و هنوز هم بازی‌های زیادی مانده است. ما مطمئنیم که می‌توانیم فشار را بیشتر کرده و اواخر فصل باثبات‌تر بازی کنیم. برای شخص من تا الان از لحاظ گلزنی یکی از بهترین فصل‌ها بوده است. تا الان 19 گل زده‌ام و امیدوارم تا پایان فصل بتوانم گل‌های بیشتری بزنم.

• سال 2011 را از نظر شخصی چگونه جمع‌بندی می‌کنید؟

سال خوبی بود. نقطه اوج این سال قهرمانی در لیگ برتر بود. یک نتیجه عالی برای همه کسانی بود که با منچستر مرتبط هستند. باخت در فینال لیگ قهرمانان اروپا هم طبیعتا ناامیدی خیلی بزرگی بود. بالاخره پستی و بلندی وجود دارد، اما در مجموع سال موفقیت‌آمیزی برای باشگاه بود.

• چه اهدافی را در سال 2012 دنبال می‌کنید؟

می‌خواهیم از عنوان قهرمانی‌مان در لیگ برتر دفاع کنیم و در لیگ اروپا هم خوب ظاهر شویم. اینها دو تورنمنتی هستند که ما هنوز در آنها حضور داریم و می‌خواهیم بازی‌های خوبی ارائه دهیم و امیدواریم در هردو قهرمان شویم.

• زمانی که اوضاع هر روز سخت‌تر می‌شود، سر الکس چگونه به تیم کمک می‌کند؟

او یک مربی باتجربه و عالی است. او می‌داند که با کدام بازیکنان می‌تواند صحبت کند و اگر لازم باشد سر کدامشان فریاد بزند. او می‌داند که بازیکنان چه واکنشی نشان می‌دهند و چگونه می‌تواند بهترین بازی را از آنها را بگیرد. من فکر می‌کنم که این موضوع در حال حاضر بسیار اهمیت دارد. تفکرات او در خصوص بازی، عملکردش و شور و شوقش چیزهایی هستند که بازیکنان سعی می‌کنند از او یاد بگیرند. من خودم عقیده دارم که او فوق‌العاده است و شخصیت رهبری بزرگی برای تیم ما دارد.

• برویم سراغ تیم ملی و بازی‌های در شرف وقوع یورو 2012. چه درس‌هایی از جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی یاد گرفته‌ای که بتواند برای تیم انگلیس در مسابقات جام ملت‌های اروپا مفید واقع شود؟

بازیکنان با شرکت در جام جهانی و جام ملت‌های اروپا تجربه‌های فراوانی کسب می‌کنند. به عنوان تیم، به عنوان گروهی از بازیکنان، ما در آستانه یورو 2012 در بهترین شرایط قرار داریم. اعتقاد داریم که خیلی بهتر از بازی مقابل آلمان می‌توانیم ظاهر شویم. می‌خواهیم تلاش کنیم تا قهرمان مسابقات اروپا شویم. انگلیس سالهاست که نتوانسته قهرمان این رقابت‌ها شود. ما واقعا دلمان می‌خواهد که این مهم را به انجام برسانیم، این هدف اصلی ماست.

• یوفا محرومیت شما را تا دو بازی کاهش داده است. با توجه به این که بعد از آن می‌توانید به عنوان بازیکن تازه‌نفس وارد مسابقات شوید، آیا می‌توانید در آخرین بازی گروهی و در صورت امکان در مرحله حذفی برای تیمتان مفید واقع شوید؟

من امیدوارم که تیم ما در دو دیدار اول که من حضور ندارم، بازی‌های خوبی ارائه دهد. و بعد امید دارم که سرمربی تیم دوباره از من استفاده کند، اینطوری این شانس را به دست می‌آورم که تیمم را برای کسب پیروزی و موفقیت در این تورنمنت یاری کنم. مسلما این هدف من است. و این هدف همان است که ما به عنوان تیم می‌خواهیم به آن برسیم. حالا دیگر  بر عهده سرمربی تیم است که تصمیم بگیرد از چه بازیکنانی در مرحله نهایی استفاده کند.

وین رونی

کد خبر 162758
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز