گروه حوادث: مرد جوان وقتی فهمید همسر دومش راز ازدواج پنهانی آنها را فاش کرده است، وی را به قتل رساند و برای مخفی‌ماندن راز این جنایت، جسد او را به آتش کشید.

دستگیری- مرد جوان

چند روز پیش مرد جوانی هنگام عبور از یکی از شهرهای اطراف اصفهان چشمش به جسدی افتاد که کنار جاده رها شده بود. او کمی که جلوتر رفت، متوجه شد جسد متعلق به زنی است که سر و صورتش به‌شدت سوخته و چهره‌‌اش معلوم نیست. مرد که وحشت کرده بود، بلافاصله ماجرا را به پلیس اطلاع داد و با حضور بازپرس جنایی و کارآگاهان پلیس آگاهی اصفهان در محل، تحقیقات برای کشف راز جنایت شروع شد. بررسی‌های اولیه حاکی از آن بود که قربانی زن جوانی است که بر اثر خفگی به قتل رسیده و عامل جنایت برای اینکه کسی او را شناسایی نکند، جسدش را به آتش کشیده است.

شروع تحقیقات

با انتقال جسد به پزشکی قانونی، تلاش برای شناسایی هویت قربانی شروع شد. در ‌محل پیداشدن جسد هیچ مدرک شناسایی یا سرنخی که بتواند هویت مقتول را مشخص کند وجود نداشت و ماموران تصمیم به بررسی پرونده‌هایی گرفتند که مربوط به افراد ناپدیدشده در روزهای اخیر بود. آنها حدس می‌زدند که خانواده زن جوان پس از ناپدیدشدن دخترشان، ماجرا را به پلیس اطلاع داده باشند اما وجود چند پرونده که از گم‌شدن زنان و دختران جوان حکایت داشت، شناسایی هویت قربانی را با مشکل روبه‌رو می‌کرد.

دندان راز گشا

در حالی که تحقیقات ادامه داشت، پزشکی قانونی اعلام کرد که یکی از دندان‌های مقتول به تازگی ترمیم شده است. ماموران با این سرنخ به سراغ خانواده‌های افراد گمشده رفتند و در پرس‌وجو از آنها موفق به شناسایی هویت مقتول شدند. این زن فریبا نام داشت که به گفته خانواده‌‌اش در خانه‌ای در مرکز اصفهان زندگی می‌کرد و از چند روز قبل به طرز مرموزی ناپدید شده بود.

وقتی خانواده فریبا گفتند که دخترشان مدتی قبل از همسرش جداشده و به تازگی به عقد موقت مردی به اسم حمید درآمده بوده، ماموران راهی محل زندگی حمید شدند. مرد جوان در بازجویی‌ها گفت: من و فریبا به تازگی با هم ازدواج کرده بودیم و هر چند روز یک بار من به خانه‌‌اش می‌رفتم تا به او سر بزنم. چند روز پیش که به خانه وی رفتم، کسی جواب آیفون را نداد و وقتی وارد آنجا شدم، از همسرم خبری نبود. در این مدت، من و خانواده فریبا همه جا را به‌دنبال او گشتیم اما از وی اثری پیدا نکردیم.

درگیری مرگبار

اظهارت حمید در حالی بیان می‌شد که ماموران متوجه شدند فریبا همسر دوم وی بوده و آنها به‌طور مخفیانه با هم ازدواج کرده بوده‌اند. از طرفی بررسی‌ها نشان می‌داد که از چند روز قبل، یعنی زمانی که راز این ازدواج پنهانی فاش شده‌، حمید با همسر اولش و فریبا دچار اختلاف و با آنها درگیر شده ‌ و احتمال دارد که وی در قتل فریبا نقش داشته باشد. این احتمال وقتی قوت گرفت که ماموران متوجه شدند روزی که فریبا ناپدید شده‌، همسایه‌ها، حمید را هنگام ورود به خانه او دیده‌اند؛ به این ترتیب مرد جوان بازداشت شد و تحت بازجویی قرار گرفت.

این مرد زمانی که دید دستش رو شده، به قتل همسر دومش اعتراف کرد و گفت: زمانی که فریبا را به عقد موقت خودم درآوردم، شرط کردم که ازدواجمان مخفی بماند و همسر اولم از این ماجرا باخبر نشود. او هم قبول کرد و از همان زمان زندگی پنهانی ما شروع شد. وی ادامه داد: هر چند روز یک بار به فریبا سر می‌زدم و زندگی آرامی داشتیم تا اینکه او گفت که از وضعیت موجود خسته شده و می‌خواهد که همه از ازدواج ما باخبر باشند. آن روز عصبانی شدم و وی را تهدید کردم که اگر از این ماجرا چیزی به کسی بگوید، از او جدا می‌شوم اما چند روز بعد فریبا همه چیز را به همسر اولم گفت و او از ماجرای ازدواج پنهانی من باخبر شد. از همان زمان بین من و همسر اولم اختلاف به‌وجود آمد و همین باعث شد که از دست فریبا عصبانی شوم. روز حادثه وقتی به خانه او رفتم، بر سر همین مسئله با وی درگیر شدم و وقتی به‌خودم آمدم که با استفاده از روسری، او را خفه کرده بودم. از ترس اینکه دستگیر شوم، تصمیم گرفتم جسد او را ناپدید کنم. به همین دلیل، آن را با ماشین به یکی از شهرهای اطراف اصفهان بردم و در بیابان آتش زدم. سرهنگ حسین‌زاده، رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان با بیان این خبر به همشهری گفت: بعد از اعترافات متهم، وی با قرار قانونی راهی بازداشتگاه شد و تحقیقات تکمیلی درخصوص این پرونده ادامه دارد.

کد خبر 162380

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز