سه‌شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۰ - ۰۶:۵۴
۰ نفر

گروه حوادث: « دوستم دستگاهی در ذهنم کار گذاشته بود که با سروصداهای عجیب مرا آزار می‌داد، به همین خاطر برای انتقام‌جویی به خانه او رفتم و پدر او را به قتل رساندم.»

مرد شیشه ای - دستگیری

این ادعای یک مرد معتاد است که در توهم شیشه دست به جنایت زده است. ساعت21 یکشنبه 30 بهمن‌ماه، ماموران کلانتری 138 جنت‌آباد در جریان قتل پیرمرد 75ساله‌ای در این منطقه قرار گرفتند. آنها وقتی در محل حاضر شدند با جسد مردی در مقابل در ورودی آپارتمانش در طبقه چهارم روبه‌رو شدند که با ضربات چاقو به قتل رسیده بود.

با گزارش ماجرا به بازپرس جنایی، تیمی از کارآگاهان اداره دهم آگاهی راهی محل حادثه شدند و تحقیقات برای کشف راز جنایت را شروع کردند. ماموران در نخستین مرحله پسر مقتول را تحت بازجویی قرار دادند. او مدعی شد: ساعتی پیش من و پدرم در خانه بودیم که مادر یکی از دوستانم با من تماس گرفت و گفت که پسرش، اکبر قرار است برای دعوا به خانه ما بیاید. برای همین از من خواست تا در را به رویش باز نکنم. وی ادامه داد: من، اکبر ‌ را از 5 سال قبل می‌شناختم و با او دوست بودم. این اواخر هم برای مصرف شیشه دور هم جمع می‌شدیم.

وی افزود: مدتی بود که با اکبر اختلاف پیدا کرده بودم. او به خاطر توهماتی که دچارش شده بود مرتب به من می‌گفت که دستگاهی در مغزش کار گذاشته‌ام که ایجاد سر و صدا می‌کند. او همیشه با من مشاجره می‌کرد و می‌گفت این سرو صداها آرامش را از او گرفته است‌ به همین خاطر روز حادثه به مادرش گفته که برای دعوا می‌خواهد به خانه ما بیاید و مادرش هم مرا در جریان قرار داد و خواست که در را به روی پسرش باز نکنم. پسر جوان گفت: من در خانه ماندم اما خبر نداشتم که پدرم برای پرداخت شارژ ساختمان از خانه بیرون رفته است. وقتی سر و کله دوستم اکبر پیدا شد، در را باز نکردم اما در همین هنگام صدای درگیری او را با پدرم شنیدم. برای همین نگران پدرم شدم و وقتی به راهرو دویدم، جسد پدرم را دیدم که غرق خون، روی زمین افتاده بود. آنجا بود که فهمیدم اکبر به جای من با پدرم درگیر شده و او را به قتل رسانده و پا به فرار گذاشته است، برای همین ماجرا را به پلیس اطلاع دادم.

با اظهارات پسر جوان، تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت به تحقیقات ویژه دست زدند و وقتی متوجه شدند که ساختمان مورد نظر مجهز به دوربین مداربسته است به بررسی تصاویر ضبط شده پرداختند. آنها با مشاهده فیلم صحنه درگیری، متوجه شدند که حرف‌های پسر مقتول درباره اینکه پدرش توسط اکبر به قتل رسیده، درست بوده و جنایت توسط جوان شیشه‌ای رخ داده است. با این اطلاعات دستور بازداشت قاتل شیشه‌ای صادر شد. ماموران در نخستین اقدام راهی خانه این مرد شدند اما وی پس از جنایت متواری شده بود. تحقیقات برای دستگیری اکبر ادامه یافت تا اینکه مدتی بعد مخفیگاه وی شناسایی و او چهارم اسفندماه، در یک عملیات ضربتی دستگیر شد. مرد جوان بعد از انتقال به اداره آگاهی خود را بی‌گناه دانست اما وقتی شواهد را علیه خود دید پرده از راز قتل برداشت. او گفت: دوستم دستگاهی در مغزم کار گذاشته بود که با صداهای عجیب مرا اذیت می‌کرد. هر چه از او می‌خواستم این دستگاه را خاموش کند، وی این کار را نمی‌کرد و من هم تصمیم گرفتم هر طور شده از او انتقام بگیرم.

وی ادامه داد: به همین خاطر به مقابل خانه آنها رفتم. پدرش را دیدم که مقابل آپارتمان ایستاده و مشغول پرداخت شارژ ساختمان بود. از او پرسیدم مهرداد کجاست؟ اما او جواب سربالا به من داد و گفت که مهرداد به آمریکا رفته است!

وقتی این جمله را شنیدم عصبی شدم و با چاقو به او چند ضربه زدم. بعد از آن به سرعت از مجتمع خارج شدم و فرار کردم تا اینکه ماموران مرا دستگیر کردند. سرهنگ آریا حاجی زاده، معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعترافات صریح متهم، وی برای انجام تحقیقات تکمیلی با قرار بازداشت موقت در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

کد خبر 161988

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز