شنبه ۶ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: فردی که با ضربات چاقو همسرسابق خواهرش را کشته بود توسط خانواده مقتول در بهشت زهرا دستگیر شد.

قاتل

ایسنا نوشت: مأموران کلانتری 160 خزانه در 27بهمن ماه سال‌جاری از طریق اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی 110 در جریان یک فقره درگیری در خیابان رجایی قرار گرفتند.

با حضور مأموران کلانتری در محل و انجام بررسی‌های مقدماتی مشخص شد که فردی 35 ساله به نام «عباس» بر اثر ضربات چاقو در درگیری فوت کرده است.

با تشکیل پرونده و به دستور بازپرس شعبه پنجم ویژه قتل دادسرای امور جنایی، پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

تحقیقات کارآگاهان نشان داد که مقتول حدود 5 سالی است که از همسر خود متارکه کرده و در شب حادثه نیز با برادر زن سابقش به نام «حسین» درگیر شده که در زمان درگیری حسین با استفاده از چاقوی ضرباتی را به وی وارد و از محل متواری شده است و این در حالی بود که برابر نظریه‌پزشکی قانونی «اصابت جسم تیز به ناحیه سینه و پشت بدن و خونریزی شدید» علت مرگ عباس عنوان شد.

با گذشت هفت روز از مرگ عباس و در شرایطی که اعضای خانواده وی برای انجام مراسم هفتم به بهشت زهرا رفته بودند، مأموران کلانتری 205 شهید مصطفی‌خمینی از طریق اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی در جریان یک فقره درگیری در بهشت زهرا قرار گرفتند که با حضور مأموران، اعضای یک خانواده در حالی که با جوانی در حال درگیری بودند ضمن درخواست کمک از مأموران کلانتری عنوان داشتند که این جوان، متهم به قتل یکی از اعضای خانواده آنان است که از زمان قتل متواری شده است.

با توجه به اظهارات اعضای این خانواده، مأموران «حسین» را دستگیر و برای بررسی موضوع به کلانتری انتقال دادند که در ادامه بررسی‌ها و پس از انتقال حسین به کلانتری 205، مأموران با پلیس آگاهی تماس گرفته و موضوع را از طریق اداره دهم ویژه قتل پیگیر شدند که موضوع از سوی اداره دهم تأیید و بلافاصله تیمی از این اداره برای انتقال متهم اعزام شد.

«حسین» در همان مراحل اولیه تحقیقات به ارتکاب جنایت اعتراف و در اظهارات خود به کارآگاهان گفت که از حدود 5 سال پیش عباس و خواهرم به علت اختلافاتی که با یکدیگر داشتند از یکدیگر متارکه کرده اما با این وجود، عباس با تماس‌های خود برای من و اعضای خانواده‌ام ایجاد مزاحمت می‌کرد تا این که در شب حادثه تصمیم گرفتم تا برای صحبت‌کردن با عباس به در منزل آنان مراجعه کنم.

متهم در ادامه اظهارات خود درباره زمان ارتکاب جنایت به کارآگاهان گفت: شب حادثه در حال صحبت‌کردن با پدر عباس (مقتول) بودم که ناگهان عباس از خانه بیرون آمد و میان ما دو نفر درگیری شدیدی ایجاد شد و حتی عباس با چوبی که در اختیار داشت چندین ضربه به من وارد کرد و من نیز در یک لحظه با چاقویی که به همراه خود داشتم دو ضربه به او زده و از محل متواری شدم.

متهم در مورد زمان دستگیری و علت حضور خود در بهشت زهرا نیز به کارآگاهان گفت: پس از اطلاع از مرگ عباس متواری شدم تا این که به بهشت زهرا رفتم که ناگهان در نزدیکی ایستگاه مترو بهشت زهرا، اعضای خانواده عباس مرا دیده و با من درگیر شدند که پس از دقایقی مأموران کلانتری در محل حاضر و مرا دستگیر کردند.

سرهنگ کارآگاه آریا حاجی‌زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعترافات صریح متهم به ارتکاب جنایت، متهم به دستور برای انجام تحقیقات تکمیلی، با قرار بازداشت موقت در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

کد خبر 161673
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز