همشهری‌آنلاین: آمار و ارقام اقتصادی نشان می‌دهد بیکاری گسترده در یونان و اسپانیا باعث افزایش نرخ بیکاری در منطقه یورو به بالاترین میزان از زمان معرفی واحد پولی یورو در سال 1999 شده است.

euro

مرکز آمار منطقه یورو (یورواستات) گزارش داد نرخ بیکاری 10.7 درصدی در منطقه یورو غیرقابل انتظار بود و این امر احتمالا نگرانی‌ها را درباره دورنمای اقتصاد این منطقه افزایش می‌دهد.

به گزارش اسوشیتدپرس از لندن، در صورتیکه نرخ بیکاری و در کنار آن ترس از بیکاری افزایش یابد مصرف کنندگان احتمالا هزینه‌های مصرفی خود را کاهش می‌دهند. این امر احتمالا بیش از پیش به اقتصاد تحت فشار منطقه یورو لطمه می‌زند.

با توجه به انتشار اخباری درباره افزایش غیرقابل انتظار نرخ تورم در منطقه یورو در ماه فوریه، اشتیاق مصرف کنندگان به خرید احتمالا بیش از پیش کمتر می‌شود.

نرخ تورم منطقه یورو در ماه فوریه به 2.7 درصد رسیده است که این رقم نسبت به ماه قبل از آن یک دهم درصد افزایش نشان می‌دهد.

بانک مرکزی اروپا نرخ تورم دو درصد را به عنوان نرخ تورم هدف تعیین کرده است و این برای پانزدهمین ماه متوالی است که نرخ تورم منطقه یورو بیشتر از سقف تعیین شده است.

هاوارد آرکر اقتصاددان برجسته اروپایی موسسه آی اچ اس گلوبال اینسایت اعلام کرد:« این به ویژه خبر بدی برای مصرف کنندگان است چرا که آنها نه تنها با افزایش بیکاری مواجهند بلکه قدرت خریدشان نیز کاهش یافته است. این امیدواری وجود داشت که نرخ تورم در منطقه یورو کاهش یابد اما این امیدها به سبب افزایش بهای نفت نقش برآب شد.»

بهای نفت در هفته های اخیر در پی اخبار اقتصادی امیدوارکننده از آمریکا و تنش‌های جاری بر سر طرح‌های هسته‌ای ایران به بیشترین میزان در 9 ماه گذشته رسیده است.

تحلیلگران برآورد کردند بدون در نظر گرفتن افزایش اخیر بهای نفت، نرخ تورم در منطقه یورو به سقف تعیین شده نزدیک خواهد بود.

کد خبر 162246
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز