همشهری‌آنلاین: موسسه اعتبارسنجی داگونگ چین هشدار داد مشکلات بدهی اروپا در نهایت موجب فروپاشی اعتماد به یورو و نیز وخامت بحران مالی جهانی در سال 2012 خواهد شد.

یورو

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه، موسسه اعتبار سنجی داگونگ چین با انتشار گزارش خود تحت عنوان چشم انداز مخاطرات اعتباری دولتی در جهان در سال 2012 ، اعلام کرد، ناملایمات و مشکلات اقتصادی جهان در سال 2012، به مراتب وخیم‌تر می‌شود و با توجه به تشدید روند بی‌اعتمادی سرمایه‌گذاری به یورو، بحران بدهی منطقه یورو در نهایت در قالب بحران ارزی نمایان خواهد شد.

این گزارش می‌افزاید اعتبار یورو سقوط خواهد کرد و این روند موجب فروپاشی اعتناد خارجی به پول واحد اروپا خواهد شد.

‌موسسه چینی داگونگ پیشتر دیگر موسسه‌های رتبه‌بندی شناخته شده بین‌المللی مانند مودیز، فیچ و استاندارد‌ اند پورز را متهم کرده بود که با عدم افشای مناسبات مخاطرات مالی پیش روی جهان، موجب بروز بحران اقتصادی سال 2008 شده‌اند.

گزارش موسسه داگونگ در حالی منتشر می‌شود که موسسه اعتبار سنجی بین‌المللی استاندارد اند پورز هفته گذشته از کاهش رتبه اعتباری صندوق ثبات مالی اروپا و نیز نه کشور منطقه یورو از جمله فرانسه و اتریش خبر داده بود.

داگونگ اعلام کرده است مبالغ مالی در دسترس در این صندوق و ساز وکارهای جدید ثبات مالی اروپا، برای نجات بالقوه کشورهای بحران زده منطقه یورو و نظام بانکداری این کشورها کافی نخواهد بود.

در گزارش موسسه داگونگ تاکید شده است احتمال خروج برخی از کشورهای خاص از منطقه یورو یا حتی فروپاشی کامل منطقه یورو با توجه به سقوط ارزش پول واحد اروپایی و افزایش نرخ تورم و نرخ بهره، به هیچ وجه منتفی نخواهد بود.

کد خبر 157780
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز