سه‌شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۰
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: شرکت یام صاحب اغذیه فروشی زنجیره ای کی اف سی با تکذیب افتتاح هرگونه شعبه ای از رستوران‌های خود در ایران اعلام کرد علیه شرکت و افرادی که از نام و نشان این شرکت سوء استفاده کرده اند دست به اقدام قانونی زده است.

سوخاری

فارس به نقل از رویترز نوشت: روز جمعه اعلام کردند نخستین شعبه رستوران زنجیره‌ای آمریکایی کی اف سی در ایران به صورت رسمی راه‌اندازی شد و مدیر آن در ایران اعلام کرده بود که طی پنج سال این رستوران 500 شعبه در ایران راه اندازی خواهد کرد.

بر اساس این گزارش شرکت یام در بیانیه خود تصریح کرده است ما برنامه و طرحی برای افتتاح شعبه‌ای از رستوران کی اف سی در ایران نداریم.

بر این اساس در این بیانیه همچنین آمده است ما شکایت قانونی علیه شرکت و افرادی که مدعی‌اند حق افتتاح رستوران کی اف سی در ایران را دارند انجام داده‌ایم.

مالک رستوران‌های کی‌ اف ‌سی در ایران در مراسم گشایش نخستین شعبه این رستوران آمریکایی در کرج از تلاش و رایزنی پنج ساله برای بازگشایی کی اف سی در ایران خبر داد.

رستوران آمریکایی کی اف سی با نام کامل مرغ سوخاری کنتاکی مجموعه‌ای از رستوران‌های زنجیره‌ای آمریکایی است که ایده تاسیس آن از سوی هارلند سندرز مطرح شد. سندرز که گفته می‌شود برای پخت مرغ سوخاری از دستور العمل منحصر به فردی استفاده می‌‌کرد سال 1930 میلادی نخستین غذا خوری را در کنتاکی افتتاح کرد و اوایل دهه پنجاه نخستین رستوران زنجیره‌ای مرغ سوخاری کی اف سی را در ایالت یوتا تاسیس کرد.

کد خبر 162057
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز