همشهری آنلاین: فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: شرایط منطقه‌ای ایجاب می‌کند تا به همان نسبت که نیرو و ادوات رزمی خود را در بهترین شرایط آمادگی نگه می‌داریم،‌ بهداری رزمی،‌ اورژانس و بیمارستان‌های خود را نیز به حالت آماده باش کامل درآوریم.

فدوی

فارس نوشت: سردار دریادار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی سخنانی در اولین کنگره سراسری پزشکی دریایی در بندرعباس با اشاره به دکترین جدید نظامی آمریکا گفت: تجهیز و تقویت توانمندی ساختار رزمی ما با احتساب دکترین جدید نظامی آمریکا حالت می‌گیرد.

فدوی با اشاره به دکترین جدید نظامی آمریکا که در آن از جمهوری اسلامی ایران و چین به عنوان دشمنان بزرگ خود یاد کرده است،‌ گفت: در محاسبات رزمی و دفاعی خود قطعا دکترین جدید آمریکا که جنگ‌های دریایی و سایبری را مبنا قرار داده، مورد توجه جدی قرار خواهیم داد.

وی افزود: اگر تا دیروز برخی دشمنان از اعلام شفاف، صریح و مستقیم دشمنی خود خودداری می‌کردند،‌ امروز دشمنی خود را آشکارا بیان و بطور شفاف آن را ابراز می‌کنند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به برگزاری اولین کنگره سراسری پزشکی دریایی به میزبانی فرماندهی بهداری نیروی دریایی سپاه در بندرعباس،‌ گفت: شرایط منطقه‌ای ایجاب می‌کند تا به همان نسبت که نیرو و ادوات رزمی خود را در بهترین شرایط آمادگی نگه می‌داریم،‌ بهداری رزمی،‌ اورژانس و بیمارستان های خود را نیز به حالت آماده باش کامل درآوریم.

وی افزود: در آینده‌ای نزدیک انبوه ادوات و شناورهای امداد و نجات را بر پایه امکانات و قابلیت‌های جدید وارد سازمان بهداری رزمی خود خواهیم کرد.

فدوی در ادامه اظهار داشت: از آنجا که موضوع امداد و نجات فقط مربوط به زمان جنگ نیست و یک موضوع شبانه روزی است، علاوه بر چندین درمانگاه،‌ دو بیمارستان بزرگ یکی در شرق و دیگری در غرب تنگه هرمز دایر کرده‌ایم که در حال حاضر به عموم هموطنان خدمات رسانی می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: مرکز پژوهش‌های طب دریا برای شناسایی و ارائه راهکار برای موضوعات متنوع و گوناگون امدادی،‌ بهداشتی و درمانی به طور کامل شکل خواهد گرفت.

دریادار فدوی با بیان این که مسیر تعامل مراکز پژوهشی و تحقیقاتی با مجموعه‌های دفاعی و نظامی بیش از پیش هموار شده است،‌ گفت: برای عملیاتی کردن نتایج تحقیقات در موضوع بهداشت و درمان و تحول در موضوع ادوات، ‌‌تغذیه،‌ پوشش و لباس نیروهای مستقر در مناطق جغرافیایی حوزه خلیج فارس برنامه‌های خوبی در حال پیگیری است.

وی افزود: ارتباط در موضوع امداد و نجات دریایی، بسیار مهم و زمان رسیدگی به جان انسان‌ها در دریا بسیار تعیین کننده است و با توسعه زیر ساخت‌ها باید زمان رسیدگی به مصدومان حوادث دریایی به حداقل ممکن کاهش پیدا کند.

فدوی با تأکید بر این که وعده‌های الهی حق است و شرط تحقق وعده‌هایش را عمل ما قرار داده است، گفت: اگر در مسیر رضایت و خشنودی خدا حرکت کنیم خدای متعال همه علل و عوامل را به امداد خواهد فرستاد.

وی در ادامه اظهار امیدواری کرد که با یاد خدا و روز حساب، خیر مطلق از ما سربزند.

کد خبر 161842
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز