همشهری آنلاین: دبیر همایش هنر و تمدن شیعی، 25 اسفند ماه را آخرین مهلت ارسال آثار به این همایش اعلام کرد.

تذهیب

به گزارش همشهری آنلاین، ایرج داداشی که در دومین پیش همایش هنر و تمدن شیعی که در تالار مهر برگزار شد، سخن می‌گفت، افزود: زمان برگزاری همایش اصلی اردیبهشت ماه سال 91 است.

او با بیان این که فراخوان همایش هنر و تمدن شیعی در دو بخش خاص و عام اعلام شد، گفت: بخش خاص به استادان و کسانی که در این عرصه فعالیت می‌کنند اختصاص یافت و در بخش عام نیز فرصتی فراهم شد تا علاقمندان بتوانند مقالات و آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

او ادامه داد: نخستین پیش همایش با حضور صاحب نظران و استادان این رشته در خراسان رضوی برگزار شد که بنیاد پژوهش‌های اسلامی و مرکز آفرینش‌های آستان قدس رضوی نیز در برگزاری این پیش همایش مشارکت داشتند.

دبیر همایش هنر و تمدن شیعی از حضور بیش از 70 نفر از استادان برجسته کشور در این همایش خبر داد و گفت: برخی از استادان و محققان کشورهای همسایه مانند لبنان نیز برای این همایش اثر ارسال کرده‌اند.

داداشی از راه‌اندازی سایت همایش هنر و تمدن شیعی خبر داد و گفت: تمام اطلاعات مربوط به همایش در این سایت موجود است و علاقمندان می‌توانند با مراجعه به سایت از روند برگزاری همایش آگاه شوند.

او با اشاره به این که متاسفانه مدت‌ها است هنر و تمدن شیعی فراموش شده است، توجه حوزه هنری به این امر مهم مایه خرسندی و مباهات برگزار کنندگان شد.

دبیر همایش هنر و تمدن شیعی تاکید کرد: این حمایت سبب شد تا در راهی قدم برداریم که کمتر کسی با آن آشنا است.

در این پیش همایش دکتر محمد رجبی با موضوع "مراتب زیبایی در دعای شریف سحر"، دکتر اسماعیل بنی اردلان با موضوع "حماسه شیعی در هنر شعر "علی نامه"، دکتر حسن بلخاری با موضوع "مفهوم و ماهیت رنگ در آراء و آثار سید حیدر آملی" به سخنرانی پرداختند.

همچنین در این پیش همایش دکتر علی اصغر میرزایی مهر درباره "بازتاب فرهنگ شیعی در دیوارنگاره‌های بقاع متبرکه"، دکتر سید عبدالمجید شریف‌زاده در مورد "نقشبند عشق" و حجت الاسلام و المسلمین علی سرلک سخنرانی کردند.

 

کد خبر 161783

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز