گروه سیاسی: اولین اجلاس رسمی چهارمین دوره مجلس خبرگان روز سه‌شنبه اول اسفند، با پیام مقام معظم رهبری در محل سابق مجلس شورای اسلامی آغاز به کار خواهد کرد.

آیت‌الله سیداحمد خاتمی عضو دوره سوم و چهارم مجلس خبرگان در گفت‌وگو با همشهری ضمن  اشاره به برگزاری انتخابات هیأت رئیسه این مجلس پیش‌بینی کرد که آیت‌الله مشکینی کماکان به‌عنوان رئیس باقی بماند و آقایان هاشمی رفسنجانی و محمد یزدی به‌عنوان نواب رئیس اول و دوم برگزیده شوند. وی تصریح کرد البته باید منتظر ماند و دید که نمایندگان این دوره چه تصمیمی را در این زمینه اتخاذ خواهند کرد.

عضو هیأت رئیسه دوره گذشته مجلس خبرگان ادامه داد: آیت‌الله یزدی ازجمله کاندیداهای نایب رئیس شدن می‌باشند و باتوجه به داشتن پیشینه نمایندگی مجلس شورای اسلامی، ریاست قوه قضائیه و قبل از همه اینها پیشینه افتخارآمیز همراهی با امام عظیم‌الشأن گزینه بسیار مناسبی برای نیابت ریاست به‌شمار می‌آیند.

وی افزود: همه دوره‌های مجلس خبرگان ازجمله دوره چهارم از این جهت که مجلس خبرگان رهبری مربوط به اساسی‌ترین رکن نظام است،‌ از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است ولی در دوره جدید به‌نظر می‌رسد که باتوجه به استقبال بسیار باشکوه و ارزشمند مردم عزیز ما از انتخابات خبرگان، این دوره از توجه بیشتر مردم برخوردار است و ازاین‌رو منتخبان این دوره خبرگان، حضور فعال‌تری در مرحله سیاسی و فرهنگی کشور خواهند داشت.

خاتمی همچنین با اشاره به این‌که جلسه افتتاحیه با هیأت رئیسه سنی شکل خواهد گرفت آیت‌الله مشکینی و آیت‌الله میرمحمدی را رئیس و نایب رئیس ابتدایی جلسه افتتاحیه عنوان کرد و افزود: همانند دوره‌های گذشته پس از پیام مقام معظم رهبری، گزارش دبیر محترم شورای نگهبان را خواهیم داشت.

همچنین کمیته پنج‌نفره‌ای نیز برای تهیه بیانیه پایانی شکل خواهد گرفت و اعضای کمیسیون‌ها نیز در این اجلاس انتخاب خواهند شد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به این‌که مقام معظم رهبری در بهترین وضعیت جسمی قرار دارند، شایعه بیماری ایشان را دقیقا برخاسته از رادیوها و سایت‌های بیگانه برای ایجاد جنگ روانی دانست و عنوان کرد که در حال حاضر این توطئه خنثی شده است.

وی در پایان با اشاره به برخی تحلیل‌ها درمورد فراکسیون‌بندی در مجلس خبرگان تصریح کرد: برخی از تحلیلگران مجلس خبرگان را نشناخته‌اند و سخن از فراکسیون‌های مختلف در این مجلس دارند که این امر ناشی از آن است که آنان به اشتباه ترکیب مجلس خبرگان را مانند برخی از مجامع حزبی می‌دانند، درحالی‌که ترکیب خبرگان علمایی بوده و فراتر از برخی جریانات و فراکسیون‌بندی‌های خاص است.

کد خبر 16160

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز