دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۸:۰۶
۰ نفر

گروه سیاسی: رئیس قوه قضائیه به وزیر جدید دادگستری توصیه کرد در دو محور مبارزه با مفاسد و حمایت از سرمایه‌گذاری سالم و حقوق اقتصادی مردم فعالیت کند.

 مراسم معارفه غلامحسین الهام، وزیر دادگستری با حضور رئیس قوه‌ قضائیه و رئیس‌جمهوری و تنی چند از وزرای دولت، نمایندگان مجلس شورای اسلامی‌و مسئولان عالی قضائی در محل حوزه ریاست قوه قضائیه برگزار شد.

آیت الله سید محمود ‌هاشمی‌شاهرودی در آیین معارفه غلامحسین الهام وزیر جدید دادگستری به دو محور مبارزه با مفاسد و حمایت از سرمایه‌گذاری سالم و حقوق اقتصادی مردم اشاره کرد و گفت: عدم توجه به محور مبارزه با مفاسد، مانع از رونق اقتصادی و تحقق رقابت‌های سالم اقتصادی می‌شود و به گسترش بی‌عدالتی کمک می‌کند.

به گزارش ایرنا، هاشمی ‌شاهرودی یکی از وظایف اصلی همه‌قوا و بخصوص قوه قضائیه را مبارزه با مفاسد دانست و گفت: محاکم و دادگستری‌ها با اختیارات ویژه‌ای که دارند، باید این وظیفه را به گونه‌ای درست انجام دهند که شیوه مبارزه با فساد، به فساد دیگری منجر نشود. 

رئیس قوه قضائیه با قدردانی از خدمات مرحوم جمال کریمی‌راد وزیر فقید دادگستری، گفت: وزیر دادگستری در هماهنگی میان قوای سه گانه و حل مشکلاتی که نیاز به تعامل سه قوه دارد، نقش اساسی ایفا می‌کند.

‌هاشمی‌شاهرودی گفت: تبدیل این سیاست‌ها به لایحه، ساختار و مقررات از جمله وظایف اصلی وزیر دادگستری است و بحث‌هایی چون بودجه از جمله موضوعات پشتیبانی در وزارت دادگستری است.

به گزارش ایسنا، غلامحسین الهام نیز در این مراسم با گرامیداشت یاد جمال کریمی‌راد وزیر دادگستری پیشین، گفت: از حسن ظن و اعتماد ویژه‌ رئیس قوه‌ قضائیه، رئیس‌جمهوری و مجلس شورای اسلامی‌بر خود احساس سنگینی می‌کنم و ضمن سپاس از خداوند متعال برای انجام این مسئولیت پاسخی درخور این اعتماد استعانت می‌جویم و به خدا پناه می‌جویم، ان‌شاءالله خداوند توفیق دهد، شرمنده چنین شرایط و مسئولیتی نشوم.

وزیر دادگستری در ادامه اظهار داشت: هر دو قوه قضائیه و مجریه در جهت مبارزه با مفسدان و استفاده از فرصت مردمی‌و اعتماد به مردم در همه عرصه‌ها حرکت می‌کنند و بحمدالله مجلس خصوصا کمیسیون  قضائی و اصل نود فرصت بیشتری را پیش روی ما قرار می‌دهد. 

الهام تأکید کرد: امروز به قطع می‌دانم که هر دستی را که دست مفسدان را از چپاول اموال عمومی‌قطع کند با هزینه شرعی و مناسب دولت آن را طلا خواهد گرفت و دست قضاتی که شجاعانه برای قطع فساد از زندگی مردم تلاش می‌کنند خواهد بوسید.

کد خبر 16158

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز