سه‌شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: چیدمانی جدید از بیتا فیاضی این هفته در گالری خاک رونمایی می‌شود.

هنرجدید

به گزارش ایسنا، این چیدمان "سواره افتاده پیاده" نام دارد و فیاضی در مقدمه‌ کوتاهی بر تجربه‌هایش نوشته است: موضوعات مورد علاقه‌ام را یک شی تا موجودات جانداری چون پرندگان،سگ‌ها و مخلوقات دیگر شامل می‌شود که معمولا در اطرافم زندگی می‌کنند و در شهر حضور دارند.

ابتدا کارم را با طراحی،عکاسی و بررسی سوژه‌ها آغاز کردم اما از آنجا که در آن زمان مفهوم به طور کامل توسعه پیدا نکرده بود تنها به شکل طرح‌هایی محو و نامفهوم دیده می‌شد و همان طور که بیشتر جلو می‌رفت ،شکل می‌گرفت و پخته‌تر می‌شد.

او در بخش دیگری از نوشته خود درباره متریال آثارش توضیح داده است: انتخاب متریال بستگی به هزینه و در دسترس بودن آن دارد. از سوی دیگر باید ببینم که متریال تا چه اندازه اجازه می‌دهد آزادی بیان و فرم داشته باشم تا با ایده‌ام هماهنگی پیدا کنم.

فیاضی معتقد است: کار باید خودش حرفش را بیان کند. وقتی کاری از آتلیه‌ام بیرون می‌رود دیگر تحت کنترلم نیست و خودش باید حرفش را بزند.

از این رو همواره خودم را به عنوان هنرمند مرده‌ای فرض می‌کنم که هیچ کاری را ضبط نکرده است و پاسخ کارش را بیننده تعریف می‌کند،زیرا اوست که درباره این کار تصمیم می‌گیرد.

فیاضی در هر فرصتی ایده‌ای را در برابر بیننده قرار می‌دهد که اگرچه نمی‌توان آنها را در قاب گرفت و یا خریداری کرد، اما به خوبی می‌توان آن را در ذهن سپرد.

این هنرمند معاصر در سال 2005 یکی از دو زن هنرمندی بود که با نوزادان طلایی و معلقش با عنوان "تقدیر" در پنجاه و یکمین بی‌ینال ونیز ایتالیا شرکت کرد.

مجموعه "قسمت" و یا همان "تقدیر" در سال 2007 از سوی طراح لباس ایتالیایی - لوسیانو بنتون - خریداری شد تا برای همیشه در شهر پونزانو و در ساختمان فابریکا به یادگار بماند.

فیاضی همچنین جایزه‌ ویژه‌ ششمین دوسالانه‌ هنرهای سرامیک، موزه‌ هنرهای معاصر تهران و شرکت در چندین نمایشگاه در ایران و خارج از کشور را درکارنامه فعالیت هنری خود دارد و طی سال‌های اخیر چیدمان‌هایی از او در گالری‌های خاک،آن و ... به نمایش درآمده است.

این نمایشگاه روز جمعه - پنجم اسفندماه - از ساعت 17 تا 21 افتتاح می‌شود و تا 24 اسفندماه ادامه دارد.

گالری در طول نمایشگاه روزهای شنبه تعطیل است.

گالری خاک در خیابان شریعتی،دوراهی قلهک،خیابان بصیری،کوچه ژیلا واقع شده است.

 

کد خبر 161241

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز