همشهری آنلاین: خبرنگار شبکه تلویزیونی بی بی سی عربی در بغداد گفت، در حمله روز یکشنبه به دانشکده پلیس بغداد، فردی که خودرو بمب گذاری شده را هدایت می کرد آن را به دروازه ورودی این دانشکده در شرق بغداد کوبید که در نتیجه آن دستکم 25 نفر کشته و تعدادی نیز زخمی شدند.

القاعده مظنون اصلی انفجار روز یکشنبه در بغداد است

به گزارش واحد مرکزی خبر، رافد الجبوری افزود، بر اساس تازه ترین آمار وزارت کشور عراق تاکنون بیست و پنج نفر در این انفجار کشته و بیش از بیست نفر هم زخمی شده اند و احتمال افزایش شمار قربانیان وجود دارد.

الجبوری افزود، با توجه به این که روز یکشنبه نخستین روز کاری هفته در عراق محسوب می شود عده قابل ملاحظه ای که داوطلب پیوستن به نیروهای پلیس عراق بودند در مقابل دانشکده پلیس تجمع کرده بودند که شماری از آنان در این حمله جان خود را از دست دادند.

الجبوری درباره کشته شدن هفت نفر دیگر در حادثه ای جداگانه در عراق گفت، این حادثه با حادثه انفجار دانشکده پلیس بغداد ارتباط مستقیمی ندارد.

در این حادثه یکی از مسئولان شوراهای بیداری عراق هدف قرار گرفت.

افراد مسلح عضو این شوراها در چند سال اخیر با سازمان القاعده جنگیدند و با حمایت نیروهای آمریکایی توانستند مناطق گسترده ای از عراق را از وجود اعضای القاعده پاکسازی کنند.

این مسئله باعث شد القاعده اعضای شوراهای بیداری و نیروهای مسلح عراق را هدف حملاتش قرار دهد.

الجبوری افزود: تاکنون کسی مسئولیت این دو حمله را بر عهده نگرفته است ولی در خصوص حمله به دانشکده پلیس باید گفت در گذشته نیز بارها این دانشکده هدف حمله قرار گرفته است.

در حملات مشابهی که در سالهای 2005 و 2009 به این دانشکده صورت گرفت سازمان القاعده مسئولیت آن را پذیرفت ولی هنوز هیچ طرفی مسئولیت حمله امروز را برعهده نگرفته است.

از سوی دیگر القاعده به طور علنی اعضای شوراهای بیداری و خانواده آنان را جزء اهدافش در عراق معرفی کرده است بنابراین با توجه به حوادث مشابهی که قبلا روی داده است می توان گفت القاعده مظنون اصلی این دو حمله است.

کد خبر 160997
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز