سه‌شنبه ۱ فروردین ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: طی انفجار دو خودروی بمب‌گذاری شده در شهر مقدس کربلا دست کم 23 نفر کشته و ده‌ها نفر دیگر مجروح شدند.

عراق

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس، در ‌آستانه برگزاری نشست اتحادیه عرب در عراق، دو خودروی بمب‌گذاری شده در شهر کربلا منفجر شد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس شمار اولیه کشته‌ها در کربلا را 23 نفر اعلام کرده است و پیش بینی می‌شود شمار کشته‌ها افزایش یابد.

یکی از مقامات عراقی اعلام کرد یکی از خودروهای بمب‌گذاری شده در کربلا در منطقه‌ای شلوغ که مردم در حال خرید بودند منفجر شد که در این انفجار دست کم 10 نفر کشته و 20 نفر مجروح شدند.

از سوی دیگر منابع پلیس عراق اعلام کردند انفجار چند خودرو و بمب کنار جاده‌ای در شهر‌های مختلف این کشور تاکنون جان 10 نفر را گرفته و شمار زیادی را زخمی کرده است.

بنابراین گزارش، بیشترین آمار تلفات مربوط به شهر کرکوک در شمال عراق است که انفجار یک خودرو در نزدیکی مقر فرماندهی پلیس 7 نفر را کشته و 30 نفر را زخمی کرد.

همچنین یک خودروی پارک‌شده در پارکینگ ساختمان پلیس کرکوک و یک بمب کنارجاده‌ای تعبیه شده در خیابان منتهی به این ساختمان نیز لحظاتی پس از انفجار نخست، منفجر شد.

نشست اتحادیه عرب روزهای پایانی ماه مارس در بغداد برگزار خواهد شد؛ در این حال این نشست به منزله آغاز کار دولت عراق در منطقه پس از خروج نیروهای آمریکایی از این کشور است و ایجاد امنیت در عراق در زمان پذیرایی از مقامات کشورهای همسایه برای دولت این کشور بسیار مهم است.

کد خبر 163967
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز