چهارشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۹:۱۰
۰ نفر

زوریخ: یکی از پیرترین گربه‌های جهان با 33 سال سن پس از اینکه راه خانه را گم کرده بود و مدتی در یک ایستگاه قطار غذای خود را پیدا می‌کرد توسط یکی از رهگذران به دامپزشکی برده شد اما در آنجا دامپزشک تصور کرد این گربه مریض است و با دارو او را به خواب ابدی برد

cat

مردم محلی هنگامی که از این اشتباه دامپزشک آگاه شدند برای طرفداری از این گربه که به میز‌ماز معروف بود اعتراض کردند. گفتنی است با اینکه گربه‌ها معمولا بین 10‌تا 15سال زندگی می‌کنند پیرترین گربه جهان با نام لوسی، 39سالگی را تجربه می‌کند. البته به گفته رسانه‌ها هنوز رکوردی در این زمینه در کتاب رکورد‌های جهان ثبت نشده است.

کوچک‌ترین آفتاب‌پرست

کالیفرنیا: کوچک‌ترین گونه آفتاب‌پرست فقط 3سانتی‌متر طول دارد. تِد تانسنت یکی از دانشمندانی که روی این خزنده کوچک با نام براکسیا‌میکرا تحقیق می‌کند در مورد آن می‌گوید: آزمایش‌های ژنتیکی که روی این آفتاب‌پرست انجام شد ثابت کرد که اجداد این‌گونه ابعاد بسیار کوچکی داشته‌اند. گفتنی است گونه یاد‌شده در برابر شرایط محیط‌زیست بسیار حساس است و بیم آن می‌رود که در آینده‌ نسل‌ این نوع از آفتاب‌پرست‌های کوچک منقرض شود. کوچک‌ترین آفتاب‌پرست جهان در ماداگاسکار کشف شده و در حال حاضر در نوع خود رکورد‌دار است.

نجات پنگوئن

بن: پنگوئنی که با یک تکه یخ روی رودخانه‌ای شناور بود توجه رهگذران را به‌خود جلب کرد. پس از اینکه برخی افراد با شماره‌های اضطراری تماس گرفتند و مدعی شدند یک پنگوئن روی رودخانه هیدلبرگ شناور است امدادگران پیش از ماموران حمایت از محیط‌زیست، در محل حاضر شدند. یکی از ماموران در این باره می‌گوید: یکی از تماس گیرنده‌ها می‌گفت که به‌نظر می‌رسد پنگوئن یخ زده و هیچ حرکتی نمی‌کند. گفتنی است پس از حاضرشدن گروه کاملی از امدادگران مشخص شد که این پنگوئن و تکه‌یخی که پنگوئن روی آن بوده در واقع عروسکی است که بسیاری از مردم در مورد واقعی بودن آن اشتباه کرده‌اند.

راز تصاویر شگفت‌انگیز

نیویورک: چند سالی است که تصویر‌هایی از جمجمه‌های بزرگ در اینترنت منتشر می‌شود و همیشه این پرسش مطرح بوده است که این تصویر‌ها واقعی هستند یا خیر. مسئولان مجله نشنال‌جئوگرافی در این مورد می‌گویند: این تصاویر در سال 2002‌توسط یک هنرمند کانادایی کلاژ شده و در مسابقه برترین تصویرسازی‌های فتوشاپی شرکت داده شده‌اند، اما با انتشار آنها در وب‌سایت‌ها و وبلاگ‌ها، آثار یاد‌شده افسانه‌های مربوط به زندگی انسان‌های فراطبیعی در دوران‌های گذشته را زنده کرده است که همین باعث کنجکاوی مشاهده‌کنندگان این تصاویر در اینترنت بوده.

کد خبر 160626
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز