هراره: 4 نفر چینی در حال خوردن نوعی لاک‌پشت کمیاب توسط پلیس زیمبابوه دستگیر شدند.

turtles zimbabwe

چینی‌های یاد‌شده به شکار چند لاک‌پشت اکتفا نکرده و حدود 40لاک‌پشت را کشته بودند. البته با در نظر گرفتن 13لاک‌پشتی که زنده در محل پیدا شدند به‌نظر می‌رسد این تعداد بیشتر بوده است. چینی‌ها که برخی از آنها به کشتن بی‌رحمانه حیوانات شهرت دارند برای جدا کردن گوشت این لاک‌پشت‌ها آنها را در آب‌جوش انداخته بودند. یکی از مقامات پلیس در این باره می‌گوید: کار آنها نقض آشکار قوانین حمایت از حقوق حیوانات بوده است و به همین خاطر در دادگاه محاکمه خواهند شد.

ردپای هیولا

بلکبول: جمعی از افراد که در ساحل شهر بلکبول انگلستان قدم می‌زدند ناگهان با 3ردپای غول‌آسا روبه‌رو شدند و گمان کردند دیشب یک مرد غول‌آسا از دریا پا به خشکی گذاشته است. طول هر یک از ردپا‌ها حدود 31متر بود و مطابق گزارش رسانه‌ها طول قد این مرد فرضی باید حدود 188متر بوده باشد. البته پس از چندی مشخص شد که این رد پاها نتیجه کار هنرمندانی با نام‌های برایان و هیکس است که برای خلق آن 4ساعت وقت صرف کرده بودند. هیکس درباره انگیزه خود از خلق این اثر هنری می‌گوید:‌ جدای از جنبه هنری این کار، واکنش مردمی که آنها را از بالای تپه‌ها تشخیص می‌دادند در نوع خود بی‌مانند بود.

تندترین فلفل‌ جهان

موروگا: پیش از این نوعی فلفل که در استرالیا می‌روید به‌عنوان تندترین فلفل دنیا طبقه‌بندی شده بود اما سرانجام مقامات کتاب رکوردهای جهان نیز متقاعد شدند که نام این فلفل وارد کتاب گینس شود. این فلفل که با نام کامل ‌Trinidad Scorpion Butch Taylor نیز معرفی می‌شود از گونه فلفلی به نام Capsicum chinense مشتق شده است. اسکوویل، مقیاس اندازه‌گیری شدت سوزش زبان توسط فلفل است. از این فلفل توانسته‌اند یک‌میلیون و 463‌هزار و 700‌واحد اسکوویل به دست آورند در حالی که تندترین سس‌های فلفل جهان بین30‌تا 40‌هزار واحد اسکوویل دارند.

نجات پس از 2ماه

استکهلم: یک مرد سوئدی که 2‌ماه داخل خودرویش در میان برف ‌گیر افتاده بود، زنده بیرون آورده شد. پلیس سوئد خودروی این مرد را روز جمعه در انتهای جنگلی در شهر «اومئا» پیدا کرد. یکی از مقامات پلیس با بیان اینکه این مرد طی این دوماه بدون غذا سر کرده است گفت:‌ در این مدت دمای هوا به منفی 30‌درجه سانتی‌گراد نیز رسیده است. گفتنی است در این مدت خوراک این مرد فقط برف بوده است. به گفته امدادگران این مرد هنگامی که طی عملیات نجات با خودرویش از زیر برف‌ها نجات پیدا کرد قادر به صحبت کردن نبود و فقط جمله‌های نامفهومی به‌زبان می‌آورد.

کد خبر 161006
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز