دوشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۸:۲۸
۰ نفر

نیویورک: با ساخت نمونه‌های بافتی روباتیک از حیواناتی مانند «پرنده دودو»، «ماموت»، گونه‌ای از خانواده گورخر موسوم به «quagga» و گونه‌ای از یک جانور کیسه‌دار موسوم به «گرگ تاسمانی»رؤیای ساخت باغ‌وحشی دارای حیوانات ماقبل تاریخ به واقعیت نزدیک‌ شد.

rob

البته آینده این ماجراجویی علمی به یک باغ‌وحش روباتیک ختم نمی‌شود. برای نمونه به‌گفته جفری یول، متخصص بیولوژی در دانشگاه «لوئیزیانا»، از بین حیوانات منقرض شده از 4‌هزار سال پیش، ماموت گزینه مناسب‌تری برای بازسازی است زیرا محققان نمونه‌های DNA بی‌مانندی از این حیوان ماقبل تاریخ در اختیار دارند.

راننده خوش‌اقبال

پاریس: راننده خوش‌اقبالی در فرانسه پس از اینکه یک سنگ 20تنی روی خودرواش سقوط کرد زنده ماند. لودویک 36ساله که قصد داشت به کوه‌های آلپ برود درمورد این تصادف می‌گوید: با سرعتی بین 40تا 50کیلومتر درحال رانندگی بودم که صدای مهیبی شنیدم و بیهوش شدم پس از اینکه به هوش آمدم متوجه شدم که فقط چند سانتی‌متر اطراف من فضای باز وجود دارد. گفتنی است ماموران نجات که برای نجات وی آمده بودند نوع و مدل خودروی وی را غیرقابل تشخیص مخابره کردند. به گفته آنها فقط ریه‌های لودویک کمی آسیب دیده و چند دنده وی نیز شکسته است.

آکواریوم 4طبقه

لندن: تیری آنری مهاجم سابق تیم فوتبال آرسنال قصد دارد آکواریومی در منزل خود داشته باشد که ارتفاع آن تمام 4‌طبقه منزلش یعنی ارتفاعی برابر16 /12 متر را پوشش دهد. برای پر کردن این آکواریوم به 5هزار و 500‌ گالن آب نیاز است. همچنین قرار است 300‌ماهی از انواع گوناگون در این آکواریوم زندگی کنند. کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند بار مالی سالانه این آکواریوم که 4‌و نیم متر عرض دارد 12‌هزار پوند باشد. البته باید به این مبلغ 2‌هزار و 500‌پوند هزینه تامین غذای این ماهی‌ها را نیز اضافه کرد.تاریخ دقیق ساخت این آکواریوم هنوز اعلام نشده است.

دستکش آوازه‌خوان

کالیفرنیا: ساخت دستگاهی که حرکات دست را تبدیل به گفتار می‌کند امید مخترعان برای کمک به تکلم افراد ناتوان از صحبت را افزایش داده است. این سامانه که «بازیگر دیجیتال دارای تکلم بطنی» (DIVA)‌ نام گرفته قادر است حرکت‌های دست را به کلام و حتی آواز تبدیل کند. کنترل‌کننده DIVA‌با حرکات دست راست خود به کنترل گام و حالت صدا می‌پردازد. حرکت دست‌ با مشت‌های بسته، به تولید حروف بی‌صدا و با مشتی باز به تولید حروف صدادار می‌پردازد. در همین حین، دست چپ با شکل قلاب مانند با تماس‌ انگشت‌ها به تولید صداهای ممتد و مکث می‌پردازد.

کد خبر 161147
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز