همشهری آنلاین: قائم مقام رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، با اشاره به مبلغ وام شهریه نیمسال دوم تحصیلی گفت: بازنشسته‌ها به علت عدم دریافت حکم کسر از حقوق برای ضمانت، نمی‌توانند ضامن دانشجویان شوند.

منصور گودرزی در گفتگو با مهر، اضافه کرد: صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم وام نیمسال دوم تحصیلی را برای دانشجویان از 16 بهمن ماه گشایش اعتبار کرده و دانشگاهها از این تاریخ ملزم هستند که دانشجویان متقاضی را ثبت نام کنند.

وی تاکید کرد: اعتبار وام شهریه در نیمسال دوم نسبت به نیمسال مشابه خود در سال گذشته 50 درصد افزایش یافته و اعتبار کلی حدود 430 میلیارد ریال معادل 43 میلیارد تومان است و در صورتیکه تعداد متقاضیان افزایش یابد، صندوق رفاه این توانایی را دارد که میزان وام را نیز افزایش دهد.

قائم مقام صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم خبر از پرداخت وام شهریه نیمسال دوم تا پایان اسفندماه سال جاری داد و خاطر نشان کرد که اگر کوتاهی در این زمینه صورت می گیرد توسط دانشگاههاست که باید با اطلاع رسانی دقیق، دانشجویان را در جریان زمان و نحوه دریافت وام شهریه قرار دهند.

گودرزی درباره ضامن دولتی نیز گفت: شرایط ضمانت برای دانشجویان متقاضی وام شهریه در سالهای گذشته تغییر خاصی نکرده اما به این علت که کارگزینی و نظام اداری کشور برای کارمندان بازنشسته حکم کسر حقوق به منظور ضمانت صادر نمی کنند، صندوق رفاه در امر ضمانت جدی تر عمل می کند تا بازپرداخت وام از سوی دانشجویان صورت گیرد اما سایر شرایط قبلی ضمانت جاری است.

کد خبر 160567

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز