همشهری آنلاین: قائم مقام رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم از اعطای تسهیلات ویژه به دانشجویان متأهل خبر داد و گفت: براین اساس تسهیلاتی همچون وام‌های اجاره و رهن مسکن، وام تحصیلی، ممتاز تحصیلی، ارائه خدمات درمانی به دانشجویان متأهل، همسر و فرزندان در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایسنا، منصور حبیب‌پور گودرزی در یک نشست خبری با اشاره تسهیلات در نظر گرفته شده برای کمک هزینه اجاره‌خانه به دانشجویان متأهل گفت: بر این اساس در شهرهای تهران به دانشجویان متاهل ماهیانه 150 هزار تومان، در کلان‌شهرها (اصفهان، شیراز، مشهد، اهواز و تبریز) ماهانه 120 هزار تومان و سایر شهرها نیز ماهانه 100 هزار تومان به دانشجویان در بحث اجاره‌خانه وام اعطا می‌شود.

وی افزود: همچنین در بحث رهن یا ودیعه مسکن متأهلین نیز در مقطع تحصیلات تکمیلی برای دانشجویان تهران پنج میلیون تومان، کلان‌شهر چهار میلیون تومان و دیگر شهرها سه میلیون تومان وام در نظر گرفته شده است.

به گفته گودرزی، همچنین برای دانشجویان کاردانی و کارشناسی نیز در شهر تهران 3/3 میلیون تومان، در کلان‌شهرها 5/2 میلیون تومان و برای مابقی شهرها نیز دو میلیون تومان در بحث رهن یا ودیعه مسکن متأهلین وام در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: دانشجویان باید کمک هزینه اجاره‌خانه خود را 9 ماه پس از فارغ التحصیلی در اقساط پنج ساله تسویه کنند، همچنین دانشجویان پسری که هنوز سربازی نرفته‌اند 9 ماه پس از سربازی باید نسبت به پرداخت وام خود اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین وام ودیعه مسکن نیز سه ماه پس از فارغ‌التحصیلی دانشجویان، به صورت یکجا باید برگردانده شود.

گودرزی همچنین در خصوص تسهیلات درنظر گرفته‌شده توسط صندوق رفاه برای کمک‌هزینه تحصیلی دانشجویان متأهل نیز گفت: بر این اساس به دانشجویان متأهل، ماهیانه 70 هزار تومان و به عبارتی در طول ترم 350 هزار تومان کمک‌هزینه تحصیلی اعطا می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین به دانشجویان متأهلی که از شرایط ممتاز تحصیلی برخوردارند، دو برابر بیشتر وام تحصیلی ارائه می‌شود به عبارتی این دانشجویام در هر ماه می‌توانند حدود 500 هزار تومان از وام تحصیلی برخوردار شوند.

گودرزی درخصوص تسهیلات صندوق در زمینه پوشش بیمه‌ای نیز گفت: دانشجویان متأهلی که تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند، می‌توانند همسر و تا سه فرزند خود را بیمه کنند که در این زمینه در سال جاری برای هر نفر ماهیانه 9600 تومان به عنوان بیمه خدمات درمانی در نظر گرفته شده است که از این میزان 50 درصد سهم دانشگاه است و 50 درصد مابقی را نیز دانشجو باید پرداخت کند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین دانشجویانی که توان پرداخت 50 درصدی مابقی سهم بیمه‌ای خود را ندارند، صندوق این هزینه را به وی ارائه می‌کند و فرد 9 ماه پس از فارغ‌التحصیلی می‌تواند به صورت قسطی آن را بپردازد.

قائم مقام رئیس صندوق رفاه دانشجویان در خاتمه اظهارکرد: در بحث افزایش خوابگاه‌های متأهلی نیز وام قرض‌الحسنه چهار درصدی به بخش غیردولتی جهت تامین خوابگاه ارائه می‌شود.

کد خبر 160499

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز