چهارشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۵:۵۰
۰ نفر

با پایان سی‌امین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، فضای تئاتری کشور به حالت عادی خود برگشته‌است.

تئاتر

سه اثر نمایشی جدید از این هفته در تالارهای چهارسو، سایه و کارگاه نمایش روی صحنه می‌روند و نمایش شرق، شرق است به کارگردانی مسعود رایگان به کار خود در تماشاخانه ایرانشهر ادامه می‌دهد.

این نمایش نوشته ایوب خان‌دین و به کارگردانی مسعود رایگان اجرای خود را همزمان با آغاز بخش صحنه‌ای سی‌امین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در مجموعه تماشاخانه ایرانشهر آغاز کرد.

در این نمایش یکصد دقیقه‌ای( با بازی هنرمندانی چون‌رؤیا تیموریان، امید روحانی، خسرو احمدی، شبنم مقدمی، فرزین محدث، مهدی کوشکی، پگاه آهنگرانی و عرفان ناصری) داستان خانواده‌ای آسوری ترک روایت می‌شود که بیست‌و‌شش سال است به سوئد مهاجرت کرده‌اند اما هنوز نتوانسته‌اند خود را با شرایط آنجا وفق دهند. نمایش شرق، شرق است هر روز به استثنای روزهای شنبه از ساعت20و30‌دقیقه در سالن شماره یک مجموعه تماشاخانه ایرانشهر میزبان علاقه‌مندان به هنرهای نمایشی است.

با توجه به اجرای کنسرت‌های موسیقی بیست‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر در سالن اصلی تئاتر شهر، اجرای نمایش مشروطه بانو یا مجلس شبیه حصرنامه کارگاه بکاء به نویسندگی و کارگردانی حسین کیانی از روز 30 بهمن ماه ساعت19 اجراهای خود را با تغییر بازیگران از‌سرمی‌گیرد. ابتدا بیماری بهزاد فراهانی باعث شد که خسرو شهراز به جای او بازی کند اما تغییر دیگر شامل بازی سیامک صفری شد که ایوب‌آقاخانی در اجرای مجدد نمایش مشروطه بانو جایگزین سیامک صفری شد.

رویا نونهالی، ‌رؤیا میرعلمی، محمد مختاری، آذرخوارزمی، شهرام حقیقت‌دوست، مجید رحمتی، رضا امامی، خسرو شهراز، ایمان دبیری، آزاده صمدی، مسعود میرطاهری، لیلا برخورداری، بهناز جعفری، علیرضا محمدی، محمود جعفری، علی میلانی، مریم توکلی، فریده سپاه منصور و سیامک صفری هنرمندانی هستند که در دور تازه اجرای این اثر نمایشی در تالار اصلی به‌عنوان بازیگر حضور دارند.

ایوب آقاخانی نه‌تنها در ایام جشنواره تئاتر فجر بلکه در این ایام نیز یکی از پرکارترین هنرمندان دنیای تئاتر است. او این روزها علاوه بازی در نمایش مشروطه بانو، نویسندگی نمایش مومیا به کارگردانی هادی مرزبان را برعهده دارد. نمایش مومیا به کارگردانی هادی مرزبان ساعت19 میزبان تماشاگران تئاتر است. فرزانه کابلی، بهرام ابراهیمی، شهرام عبدلی، صبا کمالی، سیروس همتی، نیکا سلیمانی، لیلی قراچه‌داغی و شبناز شجاعی بازیگران اصلی این نمایش هستند.

اما این تمام فعالیت ایوب آقاخانی نیست. او نمایش جنوب از شمال‌غربی براساس نمایشنامه‌ای از خودش را روی صحنه برده‌است. این نمایش با بازی حمیدرضا آذرنگ، نسیم ادبی، فهیمه امن‌زاده، پیام دهکردی، سینا رازانی، فرزین صابونی و افسانه ماهیان میزبان علاقه‌مندان است.

سیدروماک عنوان نمایش جدیدی نوشته و کار محمودرضا رحیمی است که از ساعت 18:30 در کارگاه نمایش با بازی امیر رجبی باغدار، میلاد اخگر، محسن رنجبر و بهمن عباس‌پور اجرا می‌شود.

کد خبر 160545

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز