همشهری آنلاین: رواق هنرهای ایرانی با هدف معرفی هنرهای فاخر ایرانی در برج میلاد تهران گشایش یافت.

به گزارش ایلنا، مراسم افتتاح رواق هنرهای ایرانی برج میلاد که شب گذشته (دوشنبه، 24 بهمن) با حضور مهدی چمران(رییس شورای اسلامی شهر تهران)، احمد مسجد جامعی(عضو کمسیون فرهنگی شورای شهر)، لاله افتخاری(نماینده مجلس شورای اسلامی)، امیر طالبیان(مشاور ویژه شهردار تهران در امور مجلس)، سیدمحمد جواد شوشتری(رییس هیات مدیره برج میلاد) و رییس سازمان زیباسازی شهر تهران و فرزاد هوشیار پارسیان(مدیرعامل برج میلاد) و گروهی از هنرمندان برجسته رشته‌های مختلف برگزار شد.

هوشیار(مدیرعامل برج میلاد) درمورد رواق هنرهای ایرانی به ایلنا گفت: رواق هنرهای ایرانی با هدف معرفی هنرهای فاخر ایرانی که ریشه در آیین‌ها و هویت ایرانی دارند در برج میلاد شکل گرفته است.

او ادامه داد: برج میلاد به عنوان نماد و یادمان ملی ما باید عرضه کننده هویت ایرانی باشد.

هوشیار افزود: شهرداری تهران در روند حرکتی خود برای تبدیل از یک سازمان خدماتی به یک نماد اجتماعی به دنبال هویت در کلان شهر تهران است.

او با بیان اینکه درب برج میلاد به سوی تمام هنرمندان ایرانی باز است، اظهار داشت: از تمام هنرمندان ایران که در زمینه‌های مختلف هنر ایرانی فعالیت ‌می‌کنند دعوت ‌می‌کنیم تا به ما بپیوندند.

به گفته وی؛ رواق هنرهای ایرانی در برج میلاد هر روز از 15 تا21  میزبان شهروندان تهرانی، هموطنان ایرانی و میهمانان خارجی خواهد بود.

هم‌چنین در این مراسم، اولین اکسپوی نقاشی برج میلاد نیز آغاز به‌کار کرد که در آن آثار ارزشمندی از هنرمندان برجسته ایرانی به منظور فروش درمعرض دید علاقمندان قرار گرفته است.

هوشیار درمورد گشایش اولین اکسپوی نقاشی در برج میلاد نیز توضیح داد: گالری هنری اکسپو به منظور ارائه و فروش آثار فاخر ایرانی برپا شده است.

هوشیار توضیح داد: همچنین این فاتح بابی خواهد بود تا اکسپو‌های فصلی در سازه راس برج میلاد تهران شکل بگیرد.

در این رواق که با هدف ایجاد ارتباط گرم و گفت‌وگوی خلاقه میان هنرمند و مخاطب، شکوفایی استعدادها، خلاقیت‌ها و توسعه دید هنرمندان و تولید آثار هنری خلاق و توسعه فرهنگ خودباوری شکل گرفته است، کارگاه خطاطی، صنایع دستی، موسیقی، نمایش، سفال، نقاشی و بافت میزبان علاقمندان به‌هنر ایرانی خواهد بود.

 

کد خبر 160471

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز