یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۸۵ - ۰۸:۱۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: هیلاری کلینتون خواستار خروج نیروهای نظامی آمریکا از عراق، ظرف 90 روز آینده شد.

خبرگزاری سوییس از واشنگتن گزارش داد، این سناتور دموکرات آمریکایی که نامزد حضور در رقابت‌های ریاست جمهوری سال 2008 میلادی این کشور است، گفت در سفری که ماه ژانویه گذشته به عراق داشته، متقاعد شده است که خروج سربازان آمریکا از عراق مدت‌هاست به تعویق افتاده است.

وی در ویدیویی که بر روی پایگاه اینترنتی شخصی‌اش قرار داده است، اعلام کرد، چنانچه جورج بوش، رییس جمهور آمریکا به این خواسته تن ندهد، کنگره از موافقتش با این جنگ برمی‌گردد. فشار متناسب برای برآورده شدن این خواسته نیز روز جمعه در طرح کلینتون لحاظ شده است.

سناتور نیویورک گفت: "ما باید این جنگ را به طریقی هوشمندانه پایان دهیم، نه به طریقی جمهوری‌خواهانه یا دموکرات، بلکه به طریقی مطمئن که سربازان‌مان را هر چه سریع‌تر به خانه بیاورد.

وی ادامه داد، اگر جورج بوش جنگ را پیش از آنکه در سال 2008 کاخ سفید را ترک کند، پایان ندهد، او این کار را در صورت تصدی ریاست جمهوری انجام خواهد داد.

همسر بیل کلینتون، رییس جمهور سابق آمریکا مطلوب‌ترین گزینه دموکرات‌ها برای انتخابات ریاست جمهوری محسوب می‌شود. برخی از دموکرات‌ها کلینتون را به دلیل حمایت از طرح‌های بوش برای عراق در سال 2002 به باد انتقاد گرفته‌اند. کنگره آمریاک در اکتبر 2002 به بوش برای انجام عملیات نظامی در عراق چراغ سبز نشان داده بود.

کد خبر 16025

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز