شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۲:۲۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: باراک اوباما رسما کاندیداتوری خود را برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، روز شنبه 10 فوریه (21 بهمن) اعلام می‌کند.

به گزارش آسوشیتد پرس ، اوباما به رغم آنکه به تازگی پا به عرصه سیاست گذاشته است از هم اکنون رقیب اصلی هیلاری رودهام کلینتون در حزب دموکرات برای کسب کاندیداتوری نهایی در انتخابات ریاست جمهوری تلقی می‌‌شود.باراک اوباما تنها دو سال است که به عضویت سنای آمریکا در آمده است.

اوباما در صورتی که در انتخابات پیروز شود به عنوان اولین رییس جمهوری سیاه پوست این کشور به کاخ سفید راه پیدا خواهد کرد. اوباما نیز مانند آبراهام لینکلن(از روسای جمهوری آمریکا که لغو برده داری و جنگ‌های داخلی آمریکا در زمان او به وقوع پیوست) قصد دارد کاندیداتوری خود را رسما از ایالت ایلینوی اعلام کند. او در واقع پیشنهاد شرکت در انتخابات را با میراث لینکلن گره زده است.

اوباما در وب سایتش با اعلام تلویحی کاندیداتوری خود و با اشاره به مسافرتش به ایالت ایلینوی نوشته است:"در سفری که آغاز خواهم کرد قصد دارم کشورمان را به اوضاع سابق بازگردانم و از اساس تغییراتی را در سیاست‌های جاری کشورمان ایجاد کنم."

او در وب سایت خود افزوده است:می‌دانم بسیاری از شما نسبت به امکان انجام تغییرات  بد گمان هستید. گاهی اوقات به نظر می‌رسد که بر سر ادامه بازی گاو بندی صورت گرفته و منافع تنها عاید اقلیتی می‌شود و همه چیز بر وفق مراد قدرتمند‌ها خواهد بود. اما من اساسا بر این باورم که نوعی دیگر از قواعد سیاسی نیز وجود دارند.پس برویم برای احیای آن قواعد تلاش کنیم.

اوبامای 45 ساله با انتشار دو کتاب رویا‌های پدرم و جسارت امید و ایراد یک سخنرانی مهم در کنوانسیون ملی حزب دموکرات خود را به جامعه آمریکا شناساند.

بسیاری وی را به دلیل پیام امیدوار کننده‌ای که در سخنانش منعکس شده بود او را از امید‌های اول حضور در کاخ سفید دانسته‌اند.

کد خبر 15458

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز