همشهری آنلاین: هیلاری کلینتون که از نامزدهای ریاست‌جمهوری در آمریکاست، گفت: 31 میلیون دلار کمک برای این رقابت جمع کرده است.

خبرگزاری سوییس گزارش داد، این رهبر دموکرات‌های آمریکا اعلام کرد هیچ یک از نامزدهای دموکرات در سه ماهه اول سال میلادی نتوانسته‌اند بیش از این مبلغ را برای رقابت‌های انتخاباتی به دست آورند.

بر این اساس، این سناتور نیویورکی در حال حاضر ابزارهای بیشتری را به نسبت سایر رقبایش برای ورود به دفتر ریاست جمهوری آمریکا در سال 2008 میلادی به دست آورده است. نامزدها باید تا روز یکشنبه آینده به کمیسیون انتخابات دریافتی و پرداختی‌های‌شان را اعلام کنند.

کلینتون – که در سه ماهه اول 2004 برای رقابت‌های انتخاباتی پنج میلیون دلار خرج کرده است – رقبای جمهوری خواه و همچنین هم‌حزبی‌اش را کاملا پشت سر گذاشته است: میت رومنی، فرماندار سابق ماساچوست، رودولف جولیانی، شهردار سابق نیویورک هر کدام فقط توانسته‌اند 11 میلیون دلار کمک مردمی جمع کنند.

رقیب‌های هم‌حزبی
در میان دموکرات‌ها، جان ادواردز، سناتور کارولینای شمالی تقریبا به همین رقم نزدیک شده است. برخی دیگر از نامزدهای دموکرات مانند سناتور کریس داد یا بیل ریچاردسون، شهردار نیومکزیکو نیز حدود پنج میلیون دلار جمع کرده‌اند.

 این که سناتور باراک اوباما چقدر پول گرفته است، هنوز معلوم نیست. هر چه رقم جمع‌آوری شده بالاتر باشد، آن نامزد بخت بیشتری را در سال آینده برای نامزدی از جانب حزبش در رقابت‌های ریاست جمهوری آمریکا خواهد داشت.

کد خبر 19725

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز