10روز پس از آغاز نام‌نویسی نامزدها برای انتخابات فدراسیون فوتبال، دیروز مهدی تاج به‌عنوان نخستین نامزد انتخابات رسما نام‌نویسی کرد.

کفاشیان

نایب رئیس فدراسیون پیش‌تر از حضور در انتخابات سخن گفته و شرط گذاشته بود که تنها درصورت شرکت نکردن علی کفاشیان در انتخابات پیش‌رو نامزد ریاست فدراسیون می‌شود. اما روز گذشته بعد از نام‌نویسی مهدی تاج، عزیز محمدی رئیس سازمان لیگ برتر گفت: «مهدی تاج پس از اینکه هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال و چند تن از اعضای مجمع و همچنین علی کفاشیان پیشنهاد حضور او را در انتخابات فدراسیون فوتبال ارائه کردند، در بخش ریاست فدراسیون فوتبال ثبت‌نام کرد.»

نام‌نویسی مهدی تاج در شرایطی اتفاق افتاد که علی کفاشیان موضع جدی خود را برای حضور یا عدم‌حضور در انتخابات اعلام نکرده بود و با تصمیم‌گیری زودهنگام تاج اختلاف رئیس و نایب رئیس فدراسیون بار دیگر به چشم آمد، به‌خصوص اینکه علی کفاشیان ساعتی بعد از حضور نایب رئیس‌اش در انتخابات رسما حضور خود را در انتخابات اعلام کرد. سایت فدراسیون به نقل از دبیرخانه مجمع عمومی فدراسیون فوتبال از ثبت نام کفاشیان برای ریاست فدراسیون فوتبال خبر داد و نوشت: «از سوابق ورزشی علی کفاشیان می‌توان به سابقه 15ساله در پست ریاست فدراسیون دوومیدانی، 4سال معاونت ورزشی سازمان تربیت بدنی،4 سال دبیرکلی کمیته ملی المپیک و 4سال ریاست فدراسیون فوتبال اشاره کرد.»

نام‌نویسی کفاشیان و تاج در یک روز نشان از رقابت سخت آنها برای حضور بر مسند ریاست فدراسیون دارد. علی کفاشیان، رئیس فعلی فدراسیون چندی قبل در مجمع عمومی فوق‌العاده فدراسیون فوتبال با تلاش خود تغییراتی در اساسنامه فدراسیون داد و مهم‌ترین تغییر، دادن اختیار به رئیس فدراسیون برای انتخاب نوابش بود. در آن روزها اختلاف رئیس و نایب رئیس فدراسیون آشکار شده بود، ولی برای انتخابات ریاست فدراسیون هردو موضع نرم‌تری نسبت به هم گرفته بودند چنان‌که به‌نظر می‌رسید اختلافات را کنار گذاشته‌اند ولی دیروز مشخص شد که نه کفاشیان و نه تاج حاضر نیستند مقابل هم کوتاه بیایند.

کفاشیان معتقد است به دلیل در پیش بودن سفر به سوئیس دیروز ثبت‌نام کرده است. البته علی کفاشیان قبل از آنکه نامزد ریاست فدراسیون شود، در جلسه‌ای روبه‌روی وزیر ورزش و جوانان نشسته بود. به گزارش مهر، رئیس فدراسیون فوتبال که 4سال فعالیتش در این فدراسیون با موفقیت‌ها و ناکامی‌های زیادی همراه بوده، صبح دیروز برای دیدار با محمد عباسی راهی وزارت ورزش و جوانان شد تا با نفر اول ورزش در مورد شرایط انتخابات پیش روی فدراسیون فوتبال گفت‌وگو کند.

اگرچه جزئیات این ملاقات منتشر نشد اما شواهد نشان می‌دهد که علی کفاشیان با نظر وزیر ورزش و جوانان در انتخابات شرکت کرده است. با این حال تا پایان نام‌نویسی نامزدها 2روز دیگر باقی مانده و این احتمال هست که وزارت ورزش فرد دیگری را برای انتخابات در نظر بگیرد. عزیز محمدی، رئیس سازمان لیگ برتر و فرد نزدیک به تاج، پیش‌بینی می‌کند که در 2روز باقیمانده تعداد 10 تا 15 نفر در بخش‌های اصلی انتخابات فدراسیون فوتبال برای ثبت‌نام اقدام خواهند کرد. البته دیروز رئیس سازمان لیگ فوتسال از احتمال حضورش در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال خبر داد. عباس ترابیان گفت: «شاید به خاطر اینکه سروسامانی به فوتسال و برخی موارد فوتبال داده شود در انتخابات شرکت کنم.» همچنین حمید سجادی دیروز گفت تا 48ساعت آینده برای نامزدی در انتخابات تصمیم‌گیری خواهد کرد.

نامزد هیأت رئیسه

به موازات نام‌نویسی نامزدهای ریاست فدراسیون نفراتی هم برای حضور در هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال ثبت نام کردند. علی فتح‌الله‌زاده، مدیرعامل باشگاه استقلال که سابقه عضویت 4 ساله در هیأت رئیسه فدراسیون را دارد، دیروز با حضور در دبیرخانه مجمع عمومی فدراسیون فوتبال به عنوان کاندیدای عضویت در هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال ثبت نام کرد. جالب اینکه فتح‌الله‌زاده پیش از این اعلام کرده بود درصورتی که کفاشیان نامزد ریاست فدراسیون فوتبال شود برای این پست ثبت‌نام نمی‌کند و برای حضور در هیأت رئیسه نامزد خواهد شد.

همچنین منصور قمر مدیرعامل باشگاه وحدت خوزستان نیز دومین نفری بود که به عنوان نامزد عضویت در هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال ثبت نام کرد. پیش از این نیز بهروان و آیت‌اللهی برای حضور در انتخابات هیات‌رئیسه ثبت‌نام کرده‌بودند.

کد خبر 160215
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز