«تصور می‌کنم فردی که به‌عنوان گزینه وزارت ورزش و جوانان معروف است، به‌عنوان رئیس آینده فدراسیون انتخاب می‌شود.»

علی دایی

علی دایی نامی از گزینه وزارت ورزش و جوانان به زبان نمی‌آورد؛ اینکه گزینه وزارت ورزش چه کسی است اما تلویحا اعلام می‌کند که گزینه این وزارت بر مسند ریاست فدراسیون فوتبال خواهد نشست. سرمربی سابق تیم ملی که اتفاقا درباره چگونگی حضور علی کفاشیان در فدراسیون فوتبال انتقادهایی داشت، پیش از اینکه جمله بالا را به زبان بیاورد، در رابطه با انتخابات ریاست فدراسیون می‌گوید: «تمایلی ندارم که درباره انتخابات اظهارنظر کنم. تنها چیزی که می‌توانم بگویم این است که امیدوارم هر اتفاقی می‌افتد به علاقه‌مندان فوتبال کمک کند. درباره کاندیداها هم نظری نمی‌دهم و تنها می‌گویم که امیدوارم اتفاقات به سود فوتبال کشور باشد. اگر بخواهم در این‌باره حرف بزنم خیلی چیزها را باید بگویم.» وی پس از آن به پیروزی قطعی گزینه ورزش اشاره می‌کند و این در حالی است که از محمدحسین قریب به‌عنوان گزینه این وزارت یاد می‌شود. گرچه وزیر ورزش هیچگاه به‌طور آشکار از یک نامزد حمایت نکرده و گفته که وزارت ورزش گزینه‌ای در میان نامزدها ندارد، خیلی‌ها چنین گفته‌هایی را از سوی وزارت ورزش و جوانان باور ندارند.

نایب رئیس مجلس نیز معتقد است که ورزشکاران از دخالت دولت در ورزش رنج می‌برند. محمدرضا باهنر درباره انتخابات فدراسیون فوتبال به خبرگزاری مهر می‌گوید: «دولت فقط باید کارهایی را انجام دهد که بخش خصوصی توانایی انجام آن کارها را ندارد و موضوع ورزش هم از این قاعده مستثنی نیست. یکی از مشکلات اساسی ورزش در کشور ما دخالت دولت در ورزش است درصورتی که نه نیازی به این کار است و نه ضرورتی برای آن وجود دارد.» نایب رئیس مجلس ادامه می‌دهد: «یکی از اشکالات اساسی فوتبال مملکت ما سیاسی بودن آن است. درحالی‌که خود فوتبالی‌ها می‌توانند فوتبال را اداره کنند و قطعا بهتر از سیاسیون آن‌را اداره خواهند کرد، پس بهتر است که دولت در این امور دخالت نکند. دولت فقط باید به اندازه بودجه‌ای که در همه بخش‌ها به‌ویژه بخش ورزش از مجلس می‌گیرد پاسخگو باشد.»

محمدرضا باهنر همچنین درخصوص دیرکرد وزیر ورزش در ارائه اساسنامه و ساختار تشکیلاتی وزارت تازه تاسیس ورزش و جوانان، اظهار داشت: یکی از گلایه‌ها و اختلافات اساسی ما با دولت بر سرهمین موضوع است که چرا دولت باید برای خود آنقدر کار درست کند که نرسد برخی از وظایف قانونی‌اش را انجام دهد. دولت علاوه بر تهیه اساسنامه و شرح وظایف وزارت تازه تاسیس ورزش و جوانان، اساسنامه و شرح وظایف 3 وزارتخانه جدیدی که از ادغام وزارتخانه‌های دیگر تشکیل شدند را پس از گذشت 6 ماه از مهلت قانونی هنوز به مجلس نیاورده است.»

کفاشیان یا عزیزمحمدی

انتقاد علی دایی و همچنین نایب‌رئیس مجلس از سیاست وزارت ورزش و جوانان در قبال انتخابات فدراسیون فوتبال در شرایطی است که یک عضو مجمع فدراسیون، علی کفاشیان یا عزیز محمدی را برای ریاست فدراسیون مناسب‌تر از دیگر نامزدها می‌داند. حسین جباری‌زاده می‌گوید: «بهترین گزینه برای ریاست فدراسیون فوتبال همان کسی است که از فدراسیون آگاهی دارد و در سال‌های گذشته تجربیات زیادی کسب کرده است. به‌نظرم کفاشیان و عزیز محمدی طی سال‌های گذشته در بطن کار بوده‌اند و با شرایط آشنا هستند. بهتر است کفاشیان یا عزیزمحمدی به‌عنوان رئیس جدید فدراسیون انتخاب شوند؛ چرا که کاندیداهای دیگر تا بخواهند کار یاد بگیرند 4سال تمام شده است.»

صلاحیت نامزدها

نتیجه بررسی صلاحیت نامزدها فردا اعلام خواهد شد. محمدمهدی نبی، دبیرکل فدراسیون فوتبال در این رابطه می‌گوید: «در حال حاضر در کمیته رسیدگی به تایید صلاحیت کاندیداهای انتخابات فدراسیون فوتبال مشغول بررسی صلاحیت‌ها هستیم و بنا بر پیش‌بینی‌ای که داریم، نتیجه تایید صلاحیت‌ها تا دوشنبه اعلام خواهد شد.» نبی اضافه می‌کند: «هنوز هیچ موضوعی در این باره و درخصوص هیچ کدام از کاندیداها قطعی نشده و باید تا فردا برای بررسی کامل وضعیت کاندیداها صبر کرد.»

کد خبر 161711

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز