همشهری‌آنلاین: با روند رشد تولید دوربین‌های دیجیتال و علاقمند شدن خانواده‌ها و افراد به استفاده از دوربین‌های دیجیتالی برای ثبت خاطرات خوش زندگی، بسیاری از افراد بیش از پیش به کار عکاسی علاقمند شده‌اند

Adobe Photoshop Lightroom

در عکاسی سنتی پس از اتمام عکاسی، حلقه فیلم برای ظهور عکس نگاتیو را به تاریک خانه می‌بردند تا آماده چاپ شود اما هم اکنون کاربر می‌تواند در رایانه خود یک تاریک خانه کاملاً دیجیتالی را تجربه و تغییرات لازم را برروی عکس‌های خود اعمال کنند.

more  آشنایی با دوربین عکاسی

نرم‌افزار Adobe Photoshop Lightroom یک جعبه ابراز ضروری برای عکاسان حرفه‌یی دیجیتال است که یک محیط ساده برای مدیریت، تنظیم کردن و نمایش و عرضه، تعداد بی‌شماری عکس دیجیتالی را برای آنان فراهم می‌سازد.

این نرم‌افزار به کاربر این توانایی را می‌دهد که عکس‌های خود را مشاهده، مرتب، دسته‌بندی، تصحیح، بزرگنمایی کرده و خیلی سریع و آسان با عکس‌های دیگر مقایسه کند و با تنظیم نور و رنگ عکس‌ها بهترین حالت را برای بالا بردن کیفیت عکس خود بدست آورد، چرا که واسط کاربری Lightroom بسیار ساده است و عکس‌ها را با چیدمان سریع و آسان در معرض دید کاربر قرار می‌دهد.

این نرم‌افزار توانایی پشتیبانی از بیش از 150 فرمت تصویربرداری و فراهم کردن قابلیتی منحصر بفرد را برای کار برروی فایل‌های JPEG, TIFF, DNG یا ردیف‌های تصویری دارد و همچنین ابزار حرفه‌یی برای ویرایش است.

همچنین امکانات لازم برای تنظیم روشنایی، آهنگ منحنی‌ها، قابلیت بارگزاری، ذخیره، تنظیم و دریافت خروجی از دریف‌های تصویری، ویرایش غیر مخرب و سازگار با ویندوز ویستا و ویندوز 7 هم با این نرم‌افزار امکانپذیر است.

به گزارش ایسنا، می‌توان نرم‌افزار لایت روم را یک برنامه ویرایش عکس در نظر گرفت که امکاناتی به منظور سازماندهی و ذخیره و بازیابی سریع عکس‌ها به آن افزوده شده است؛ این نرم‌افزار ویژه آتلیه‌های عکاسی تولید شده و امکانات بی‌نظیری را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

 more چطورهای عکاسی

کد خبر 160076
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز