همشهری آنلاین: امروز در سالروز میلاد دو نور ایران اسلامی مشحون از سرور و شادمانی است و ارادتمندان و شیفتگان حضرت محمد (ع) و خاندان پاک و مطهرش ، میمنت و مبارکی میلاد پیامبر گرامی اسلام (ص) و حضرت امام صادق (ع) را جشن می‌گیرند.

prophet

به گزارش واحد مرکزی خبر،‌ به یمن این روز خجسته سراسر میهن اسلامی با چراغانی و پرچم‌های الوان تزیین شده و در جای جای کشورمان مراسم جشن و شادمانی برپاست و این سرور و شادمانی به سبب تقارن با ایام الله دهه مبارک فجر شیرینی و حلاوتی مضاعف دارد .

براساس این گزارش از مراکز استان‌ها حاکیست سخنرانان و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) دیشب و امروز با اشاره به واقعه عظیم میلاد پیامبر (ص) و سلاله پاکش حضرت امام صادق (ع)، فضایل اخلاقی و معنوی آن دو حضرت را به مشتاقان بهره گیری از وجود ارزشمند آنان تبیین می کنند و مولودی خوانان با خواندن اشعاری در مدح و منقبت نبی مکرم اسلام(ص) و حضرت امام صادق (ع)، حلاوت میلاد آن دو نور را درجانهای مشتاقان دو چندان می‌کنند.

مردم میهن اسلامی همچنین در این روز با به جای آوردن اعمال عبادی خاص روز میلاد نبی (ص) و خواندن زیارت پیامبر اسلام (ص) از بعید و توسل به آن حضرت، آن وجود مقدس را واسطه و شفیع بخشش گناهان خویش در درگاه خداوند متعال قرار می‌دهند.

جشن میلاد نبی در مناطق اهل سنت کشورمان نیز که از یک هفته قبل آغاز شده است و به یمن این میلاد عظیم با تدبیر حضرت امام خمینی (ره) هفته وحدت نام گرفته است ، امروز هم با مولودی خوانی در مساجد و منازل ، با شکوه هرچه تمامتر ادامه می یابد و مردم این مناطق به یمن این روز مبارک شیرینی و شربت توزیع می‌کنند.

این گزارش‌ها از شهرهای مشهد مقدس و قم نیز حاکیست زائران و مجاوران امام مهربانی‌ها و خواهر مکرمه‌اش با دل‌هایی مشتاق و امیدوار در این لحظه های شاد و ملکوتی، گره گشایی از کارها را از پروردگار خود طلب می کنند و به همین مناسبت ، مراسم جشنی دیشب در رواق امام خمینی حرم مطهر رضوی برگزار شد و امروز جشن سالروز میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام صادق (ع) در تالار اماکن متبرکه واقع در صحن آزادی حرم رضوی برگزار می‌شود.

مدیحه سرایی و مولودی خوانی و همخوانی مداحان اهل بیت (ع) از برنامه های این مراسم در حرم مطهر رضوی است .

در حرم مطهر کریمه اهل بیت (س)، مراسم جشن و سرور برپاست و سخنرانان و مدیحه سرایان به بیان مناقب و فضایل پیامبر عظیم الشان اسلام حضرت محمد (ص) و رئیس مذهب شیعه حضرت امام جعفر صادق (ع) می‌پردازند.

نظیر این مراسم در بیوت مراجع عظام و علما و دیگر اماکن مذهبی شهر قم هم برگزار می‌شود

کد خبر 159978
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز