شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۸:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس انجمن بازنشستگان جامعه اسلامی کارگران گفت:‌ هم‌اکنون با توجه به آمارهای موجود حدود ۷۰ درصد بازنشستگان تامین اجتماعی،‌ ماهانه در حدود ۴۰۰ هزار تومان حقوق دریافت می‌کنند که این رقم اختلاف فراوانی با سطح خط فقر در کشور دارد.

پرویز احمدی پنجکی با بیان این مطلب افزود: حقوق و عیدی بازنشستگان تأمین اجتماعی باید افزایش پیدا کند و در غیر اینصورت دست کم موافقت باید برای تامین مایحتاج ضروری بازنشستگان سبد کالا تعلق تعریف کرد.

به گفته وی، برخی از نهادها و مسئولان،‌ خط فقر در شهرهای بزرگ را مبلغی معادل دو برابر حقوق بازنشستگان عنوان کرده‌اند‌، به همین دلیل می‌توان گفت که ۷۰ درصد بازنشستگان با حقوق فعلی بسیار پایین تر از خط فقر زندگی می‌کنند.70 درصد یازنشستگان زیر خط فقر هستند.

رئیس کانون مستمری بگیران و بازنشستگان تامین اجتماعی شمیرانات تاکید کرد: با توجه به تورم فعلی و گرانیهای موجود در جامعه، بازنشستگان با مشکلات اقتصادی و معیشتی بسیار زیادی روبرو هستند به همین دلیل دولت و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید در زمینه افزایش حقوق و عیدی این افراد سریعتر اقدام کنند.

بر اساس گزارش مهر، وی گفت: مکاتبات لازم در خصوص افزایش حقوق و عیدی بازنشستگان با وزارت رفاه و همچنین سازمان تامین اجتماعی انجام شده است اما هنوز پاسخی دریافت نکرده ایم.

پنجکی افزود: سازمان تامین اجتماعی متعلق به بازنشستگان است و این افراد سالهای زیادی حق بیمه پرداخت می کنند بنابراین روا نیست که برای حقوق و عیدی آنان کم بگذاریم و مسئولان هر وقت بودجه کم می آورند از بازنشستگان مایه بگذارند و از حقوق و حقوق آنان کسر کنند.

وی با اشاره به اینکه حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی باید همانند بازنشستگان سایر نهادها باشد گفت: اگر باز هم قرار باشد حقوق بازنشستگان با افزایش روبرو نشود در این صورت باید سبد خانوار ویژه کالاهای ضروری جایگزین آن شود چون این افراد واقعا برای تامین مایحتاج اولیه در تنگنا هستند و حقوق آنان کفاف نان و پنیر را هم نمی دهد.

رئیس انجمن بازنشستگان جامعه اسلامی کارگران با اشاره به اینکه در مورد عدم افزایش حقوق و عیدی بازنشستگان ساکت نمی نشینیم، اظهار داشت: اگر نظر وزیر رفاه عدم افزایش باشد در این صورت پس از دهه فجر اعتراض خود را اعلام می کنیم.
کد خبر 159292
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز