همشهری‌آنلاین: دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: با تایید بنیاد ملی نخبگان به واجدان شرایط بورسیه تحصیلی و به نخبگان واجد شرایط، بورسیه تحصیلی در مقطع دکتری داده می شود.

مخبر دزفولی در پایان هفتصد و ششمین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: در جلسات گذشته مقرر شد راهکارهایی برای رفع برخی مشکلات نخبگان ارائه شود که بر همین اساس در جلسه امشب مقرر شد که دانشگاه‌ها علاوه بر پذیرش دانشجویان خود در مقطع دکتری، ظرفیتی اضافه به عنوان بورس نخبگان و استعدادهای برتر در نظر بگیرند.

وی گفت: این بورسیه با توافق وزارتخانه‌های علوم و بهداشت و بنیاد ملی نخبگان به واجدان شرایط تعلق می‌گیرد تا به نوعی در پذیرش نخبگان تسهیل صورت گیرد.

وی گفت: در تصمیمی دیگر مقرر شد فضای بیشتری برای استفاده از فارغ التحصیلان نخبه برای عضویت در هیئت علمی دانشگاه‌ها، پژوهشکده‌ها و پژوهشگاه‌ها در نظر گرفته شود.

مخبر دزفولی گفت: همچنین مقرر شد بنیاد ملی نخبگان آئین نامه‌ها و مقرراتی که جذب نخبگان را در مراکز تحقیقاتی تسهیل می‌کند ظرف سه ماه بررسی و بازنگری کنند و به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه دهند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: وزارتخانه‌های علوم و بهداشت نیز در جلسه امشب موظف شدند در خصوص طرح رتبه بندی دانشگاه‌ها استانداردهای لازم برای بخش‌های مختلف آموزشی، پژوهشی و رفاهی را بررسی و ظرف 6 ماه به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه دهند.

وی گفت: بحث مرتبط با مسائل فرهنگی کشور هم به جلسه بعدی موکول شد و در جلسه آینده مفاد سند مهندسی فرهنگی بررسی خواهد شد.

کد خبر 158997
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز