همشهری آنلاین: موج سرما در شرق و شمال شرق ادامه دارد و میزان بارشهای کشوری 86 میلیمتر شده است.

برف استانهای گلستان و خراسن رضوی را سپیدپوش کرده و مدارس را هم به تعطیلی کشانده است.

در نیمه غربی کشور هم بارش برف و برودت هوا (یکشنبه 9 بهمن 1390)، دومین روز پیاپی برخی مدارس در استان های اردبیل ، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی را تعطیل کرد . در شهرستان شاهین دژ استان آذربایجان غربی ، برف راه 13 روستا را بست

  در استانهای چهارمحال و بختیاری، مازندران و گیلان هم بارش برف ادامه دارد.با تلاش عوامل راهداری، بیشتر محورهای ارتباطی باز و رفت و آمد عادی و روان است، اما رفت و آمد در جاده های برفی، با کندی و احتیاط صورت می گیرد.

  به علت بارش شدید برف، سرمای هوا و لغزندگی گذرگاه ها در شهرستان قوچان استان خراسان رضوی، مدارس ابتدایی و استثنایی این شهرستان در نوبت عصر امروز تعطیل است. بارش برف در قوچان از بامداد امروز آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.  

همچنین کولاک شدید در هشترود استان آذربایجان شرقی آغاز شده و فعالیت گروه های راهداری این شهرستان را برای بازگشایی راه های ارتباطی روستایی با مشکل رو به رو کرده است. با وجود بازگشایی راه ارتباطی 50 راه روستای این شهرستان طی دیروز، پدیده کولاک راه ارتباطی این روستاها و 10 روستای دیگر را بار دیگر بست . اکنون تمام راه های مواصلاتی اصلی هشترود باز است و رفت و آمد در آنها جریان دارد .

  در دو روز گذشته هم، حدود 35 سانتی متر برف در مسیر اسالم به خلخال باریده است و رانندگانی که قصد عبور از این جاده را دارند به علت یخبندان، زنجیر چرخ و وسایل گرمایشی همراه داشته باشند.همه راههای اصلی و فرعی تالش استان گیلان باز است. جاده اسالم به خلخال که از مناطق کوهستانی تالش می گذرد، جزء محورهای برف گیر گیلان است .  

همچنین بارش برف در برخی مناطق استان اصفهان سبب کندی تردد و کاهش میدان دید در برخی محورهای این استان شد . بارش برف که از دیشب آغاز شده ، در محورهای داران – الیگودرز ، اصفهان – نائین ، اصفهان – میمه – دلیجان ، و اصفهان – اردستان ، کندی حرکت و کاهش میدان دید ایجاد کرده است .

  همچنین بارش برف موجب کندی تردد در محورهای اردستان – نائین و شهرضا – سمیرم شد . رانندگانی که قصد تردد در این محورها را دارند ، توصیه می شود وسایل نقلیه خود را به زنجیر چرخ مجهز و با رعایت اصول ایمنی در این مسیرها حرکت کنند .  

پلیس راه هم از هموطنان خواسته است در صورت تردد در جاده های برفی و محورهای کوهستانی ، خودروی خود را به زنجیر چرخ و وسائل ایمنی مجهز کرده و لباس گرم و آذوقه و سوخت کافی همراه داشته باشند .

  بارش های کشور به 86 میلیمتر رسید

مقدار بارش های کشور از ابتدای سال آبی کنونی ( مهر 90 ) تا کنون به 86 میلیمتر رسیده که این مقدار در مقایسه با دوره مشابه پارسال ، 69 درصد افزایش یافته است . همچنین بارش 86 میلیمتری همین سال آبی ، در مقایسه با دوره مشابه پارسال ، 21 درصد کاهش یافته است .

گزارش بارشهای کشور همچنین حاکی است بارشها در دوره مشابه سال گذشته آبی و میانگین دوره درازمدت 43 ساله، به ترتیب 51 و 109 میلیمتر ثبت شده بود . بر اساس این گزارش ، در هفته نخست بهمن امسال سه میلیمتر بارندگی در کشور گزارش شده است .

کد خبر 158744
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز