گروه شهری: بارش برف نیمه شب جمعه تهران که تا بامداد روز گذشته ادامه داشت با وجود آماده‌باش نیروهای شهرداری تهران در ستادهای برف‌روبی مناطق نتوانست شهروندان تهرانی را غافلگیر کند.

برف

در همین ارتباط یک مقام مسئول در معاونت خدمات شهری روز شنبه با اشاره به بارش برف و آماده‌باش بیش از 200سایت برف‌روبی در مناطق، گفت: بیش از 4هزار نیروی خدمات شهری از شب گذشته در حالت آماده‌باش به سر می‌برند و خوشبختانه تا این لحظه مشکل خاصی در شهر گزارش نشده است.محمد روشنی، مدیر روابط عمومی معاونت خدمات شهری درخصوص آمادگی شهرداری با توجه به بارش سنگین برف در روز شنبه، اظهار کرد: تنها در چند نقطه از قبیل خیابان اشرفی اصفهانی یا پل فجر شاهد مشکلات جزئی بودیم که آن هم با حضور بموقع اکیپ برف‌روبی بر طرف شد و اقدامات لازم به بهترین شکل ممکن صورت گرفته است.

وی ادامه داد: بیش از 200 سایت برف‌روبی با بیش از 4هزار کارگر در محله‌های تهران در حالت آماده‌باش قرار دارند. روشنی خاطرنشان کرد: همچنین بیش از 150دستگاه گریدر، 70 لودر، 400‌خاور، 40 کامیون تیغه دار و کمپرسی و بیش از 50 ماشین نمک پاش شنبه شب در شهر مورد استفاده قرار گرفته است.

شمال سفیدپوش پایتخت

این در حالی است که گزارش‌های دریافتی از مناطق مختلف شهر نشان می‌دهد که معابر و خیابان‌های گوشه و کنار شهر شاهد تردد روان شهروندان بوده‌اند. مجید نوربخش، معاون امور شهری و فضای سبز شهرداری منطقه یک گفت: ستاد برف‌روبی این منطقه با توجه به شرایط آب و هوایی و رصد سایت‌های هواشناسی از جمعه شب به‌صورت آماده‌باش اقدام به انجام عملیات برف‌روبی در معابر اصلی و فرعی منطقه کردند، به‌طوری که با آغاز روز شنبه تردد وسایل نقلیه و عابرین بدون هیچ مشکلی انجام شد.

پژمان پشمچی‌زاده، شهردار منطقه 3 نیز با اشاره به اینکه هیچ‌کدام از معابر و تقاطع‌های این منطقه در روز شنبه مسدود نشد، اظهار داشت: در عملیات برف‌روبی 190 کارگر خدمات شهری حضور داشتند. همچنین با توجه به کاهش دمای هوا، کیسه‌های ویژه شن و ماسه آماده و در حاشیه معابر عمومی قرار داده شده تا برای جلوگیری و رفع یخ‌زدگی معابر مورد استفاده قرار گیرد.سعید طلوعی، شهردار منطقه 5 هم در این‌باره به استفاده از 120 دستگاه خودروی سبک و سنگین برای برف‌روبی بزرگراه‌ها و معابر شمال غرب تهران تصریح کرد: تمامی اکیپ‌های ستاد برف‌روبی منطقه همزمان با آغاز بارش برف در حالت آماده‌باش کامل عملیات خدمات رسانی را آغاز کردند و تجهیزات و ماشین آلات سبک و سنگین همچنان در محل‌های مذکور مستقر است.

تردد روان در خیابان‌ها

از مناطق مرکزی و جنوبی شهر نیز خبر می‌رسد که بارش برف و تبعات ناشی از آن به‌خوبی مدیریت شده است. میرزایی فلاح، شهردار منطقه7 نیز در این باره گفت: در ابتدای بارش نسبت به پخش شن مخصوص برای رفع لغزندگی اقدام شد و تمامی ماشین‌آلات برف‌روبی مشغول به فعالیت بودند. اکیپ‌های پاکسازی و درخت تکانی نیز به‌ویژه در مسیرهای مقابل مدارس، مراکز آموزشی، ایستگاه‌های اتوبوس و خطوط اتوبوسرانی تندرو، ورودی ایستگاه‌های مترو و مراکزی که محل تردد عابران پیاده بود را پاکسازی و برف‌روبی کردند. مسعود کفایتمند، سرپرست شهرداری منطقه11 هم در ارتباط با این مسئله گفت: از نخستین ساعات بارش برف در شهر تهران، اکیپ‌های اجرایی ستاد برف‌روبی با آمادگی کامل در محله‌ها و معابر حضور یافته و نسبت به رفع لغزندگی سطح خیابان‌ها و بازگشایی معابر اقدام کردند.

مجتبی یزدانی، شهردار منطقه 15 نیز درباره حضور نیروهای ستاد برف‌روبی در جنوب شرق تهران تصریح کرد: گشت و کنترل لازم در زمان شدت بارش برف در شبکه اصلی معابر به‌خصوص بزرگراه‌های امام رضا(ع)‌، آزادگان، ‌بسیج، ‌بعثت و معابر اصلی و فرعی و پاشیدن شن و نمک به جهت تردد بالای خودروها انجام شد و خوشبختانه هیچ مشکلی در ارتباط با برف گرفتگی در منطقه پیش نیامد و تردد وسایل نقلیه نیز روان بود. ابراهیم مداحی، شهردار منطقه 18 نیز در حاشیه بازدید صبحگاهی از منطقه اظهار داشت:

از نخستین ساعات آغاز بارش نزولات آسمانی، کارگران خدمات شهری نواحی هفتگانه با استفاده از ادوات و تجهیزات کامل نسبت به پخش شن و نمک، هدایت آب‌های سطحی و رفع آبگرفتگی‌های به‌وجود آمده در معابر اقدام کردند و خوشبختانه در هنگام بارش دائم برف، شاهد سهولت تردد وسایل نقلیه و شهروندان در این بخش از شهر تهران بودیم.گزارش‌های دریافتی از دیگر مناطق پایتخت نیز نشان می‌دهد بارش برف بامداد شنبه نه تنها نتوانست شهروندان را غافلگیر کند بلکه با مدیریت مناسب مدیران شهری، بارش برف موجب شادی مردم تهران شد.

کد خبر 157979
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز