18 شهریور 1390 برای پرویز مظلومی روز تلخی بود. او به هیچ عنوان دوست نداشت مقابل امیر قلعه‌نویی بازنده باشد ولی تراکتورسازی در یک بازی هیجان‌انگیز دست به کار بزرگی زد و استقلال را با ستاره‌هایش در ورزشگاه آزادی شکست داد.

فوتبال

حالا مظلومی بعد از 142 روز دوباره باید مقابل قلعه‌نویی قرار بگیرد و سرمربی آبی‌ها به‌دنبال انتقام شکست دور رفت است. البته کار استقلال در تبریز بسیار سخت خواهد بود، چرا که تراکتور در آغاز نیم فصل دوم یکباره اوج گرفته و حالا جدی‌ترین تهدید استقلال برای کسب عنوان قهرمانی است. در طرف مقابل، آبی‌پوشان در دور برگشت در حد انتظار نتیجه نگرفته‌اند و اگر پیروزی مقابل فولاد نبود، حالا استقلال در شرایط بدی قرار داشت. حالا تیم‌های اول و دوم جدول رده‌بندی باید یکی از حساس‌ترین بازی‌های این فصل را برگزار کنند. استقلال به‌دنبال پیروزی در تبریز است تا فاصله‌اش را با تراکتور به 4 امتیاز برساند و از طرفی سرخ‌پوشان تبریزی هم این بازی را بهترین فرصت برای رسیدن به صدر جدول می‌دانند. تراکتورسازی در این بازی بازیکن محروم ندارد ولی قاسم حدادی‌فر مصدوم است، در ضمن استقلال هم آندرانیک تیموریان را همچنان در اختیار نخواهد داشت ولی بازیکن محرومی در اردوی آبی‌ها دیده نمی‌شود.

ضربات ایستگاهی

تراکتور در بازی رفت با استفاده از ضربات ایستگاهی به استقلال ضربه زد و با استفاده از این شیوه 3 امتیاز را در تهران گرفت. از تبریز خبر می‌رسد که تراکتور برای بازی امروز هم بیشتر روی ارسال از کناره‌ها و ضربات ایستگاهی تمرکز کرده تا از قدرت سرزنی بازیکنانی مثل فرزاد حاتمی، محسن حسینی، امیرحسین صادقی و توزی رودریگو استفاده کند. استقلال در بازی رفت تدبیر خاصی برای مقابله با تاکتیک تراکتور نداشت و حالا باید دید کادر فنی آبی‌ها چه تمهیداتی را برای بازی امروز درنظر خواهد گرفت. مظلومی در تمرینات چند روز اخیر تاکید ویژه‌ای به بازی تحت فشار از زمین حریف و در اختیار گرفتن میانه میدان داشته تا بتواند اهداف تاکتیکی‌اش را پیاده کند.

قلعه‌نویی در آستانه این بازی می‌گوید: «این یک بازی مهم برای ماست، البته نه از این جهت که دنبال صدر جدول باشیم. من بارها گفته‌ام که باید بازی به بازی پیش برویم و نمی‌خواهیم بازیکنان را با صحبت‌هایی مثل صدرنشینی یا قهرمانی تحت فشار قرار دهیم. ما در نیم‌فصل دوم روند رو به رشدی داشتیم و حالا به‌دنبال ادامه پیروزی‌هایمان هستیم.» او در مورد رویارویی با استقلال تاکید می‌کند: «همیشه استقلال را دوست دارم و خودم را استقلالی می‌دانم ولی الان سرمربی تراکتور هستم و به برد تیمم فکر می‌کنم. روی نقاط ضعف و قوت حریف هم کار کرده‌ایم ولی اجازه بدهید قبل از بازی حرفی نزنیم.»

چالش مظلومی با کی‌روش

مظلومی در آستانه این بازی حساس یک چالش رسانه‌ای با کارلوس کی‌روش پیدا کرده و نسبت به برنامه‌های تیم ملی معترض است. کی‌روش هم روز جمعه اعلام کرد که مظلومی باید حواسش را جمع کند و به کار تیمی خودش بپردازد. مظلومی حالا در مورد حرف‌های این مربی می‌گوید: «متأسفانه صحبت‏های من در مورد کی‌روش توسط رسانه‌های دیداری کاملا پخش نشد و تمام حمایت‎هایی که از او انجام دادم، حذف شده بود. من گفتم فشردگی مسابقات به اردوهای تیم ملی هم لطمه می‌زند و بازیکنان، فوتبال‌زده می‌شوند، در ضمن حواس من جمع است. بهتر است کی‌روش حواسش جمع باشد که با این همه پولی که گرفته تیم را به جام جهانی ببرد.»

او در مورد بازی با تراکتور و رویارویی با قلعه‌نویی تاکید می‌کند: «این بازی تنها 3 امتیاز دارد و برای من رویارویی با قلعه‌نویی حساسیتی ندارد. من و تیمم تنها به برد فکر می‌کنیم و می‌خواهیم دل هواداران استقلال را شاد کنیم. ما اصلا به تساوی فکر نمی‌کنیم و باید در تبریز برنده باشیم.» مظلومی در پاسخ به این سؤال که آیا در تبریز به بازی زیبا هم فکر می‌کنید، می‌گوید: «در بازی‌های آینده کسب حداکثر امتیازها برای ما مهم است و به بازی زیبا جام نمی‌دهند. هم‌اکنون زمانی نیست که دنبال زیبا بازی کردن باشیم. بیشتر هدف ما این است که در این دو، سه هفته که 3 بازی سنگین در لیگ برتر و پلی‌‌آف لیگ قهرمانان آسیا داریم، از دیگر تیم‌ها عقب نیفتیم.»

کد خبر 158579
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز