استقلال تهران که برای جبران شکست خانگی مقابل مس کرمان به شیراز رفته بود این بار در ورزشگاه حافظیه غافلگیر شد و باز هم مقابل یک تیم پایین جدولی شکست خورد.

فوتبال

 برای خیلی‌ها قابل تصور نبود که فجر سپاسی موفق به شکست صدرنشین لیگ شود ولی شاگردان محمود یاوری با نتیجه 1-2 میهمان خود را شکست دادند تا استقلال با از دست دادن 6 امتیاز در دو هفته وضعیتی بحرانی پیدا کند. اتفاق تلخ دیگر برای آبی‌پوشان برد تراکتورسازی در تبریز بود و حالا فاصله تراکتور با استقلال فقط به یک‌امتیاز رسیده است. استقلال در دقایق ابتدایی با حملات فجرسپاسی غافلگیر شد و در دقیقه 10 از روی نقطه پنالتی گل اول را دریافت کرد. در این لحظه کیانوش رحمتی درون محوطه جریمه استقلال محمدمهدی نظری را با خطا متوقف کرد و مهدی رجب‌زاده گل اول را به ثمر رساند.

استقلال با توجه به زمین نامناسب ورزشگاه حافظیه و همچنین ضعف تاکتیکی طرح و برنامه‌ای برای حمله نداشت ولی اسماعیل شریفات با یک فرار سریع مدافع فجر را وادار به ارتکاب خطای پنالتی کرد که این ضربه را جباری به تور دروازه حریف دوخت تا نیمه اول با تساوی 1-1 به پایان برسد. در نیمه دوم اما جریان بازی عوض شد و استقلال توپ و میدان را در اختیار گرفت. آبی‌ها چند فرصت ایده آل را از دست دادند و از طرفی فجر هم فقط دفاعی بازی می‌کرد ولی در دقیقه 85 رجب‌زاده با یک شوت دیدنی گل دوم را به ثمر رساند تا فرصتی برای جبران باقی نماند و استقلال پنجمین شکست فصل را تجربه کند.

دور بدشانسی

مظلومی بعد از این بازی با انتقاد از زمین مسابقه گفت: «زمین کیفیت لازم را نداشت و نتوانستیم بازی خود را انجام دهیم. زمین خیلی سفت بود و مسئولان تلاش کردند کیفیت بهتری ایجاد کنند اما باز هم شرایط زمین خوب نبود.» او در مورد غیبت فرهاد مجیدی و جای خالی او در خط حمله استقلال تاکید کرد: «مجیدی بازیکن بزرگی است و با غیبت او زهر خط حمله ما گرفته شد. اکنون روی دور بدشانسی هستیم و چند بازیکن مصدوم داریم.

برخی مردم از من خرده می‌گیرند که چرا به فلان بازیکن بازی نمی‌دهی اما می‌دانم آن بازیکن نیمکت نشین اکنون توان حضور در میدان را ندارد. ما از تمام داشته‌های خود استفاده می‌کنیم و تلاش‌مان را انجام خواهیم داد. ممکن است استقلال یکی دو پله پایین بیاید اما برای قهرمانی تلاش خواهیم کرد.» یاوری هم در پایان این بازی در مورد اعتراض استقلالی‌ها گفت: «هر دو گل مان را روی این زمین به استقلال زدیم و زمین خوب بود. می‌دانستیم استقلال به بازی مستقیم روی می‌‌آورد که روی این مسئله تمرین کردیم. در ایران زمین‌های بدتر از حافظیه هم هست و ظلم یکسان خودش نوعی عدل است.»

اولتیماتوم به مظلومی

علی فتح‌الله‌زاده مدیرعامل استقلال از شرایط این تیم راضی نیست. او در هفته‌های گذشته بارها از تغییر کادر فنی در فصل آینده حرف زد و حالا هم طبیعی است که از عملکرد مظلومی در این دو بازی رضایت نداشته باشد. او حالا به کادر فنی اولتیماتوم می‌دهد؛ « تیم را جریمه نمی‌کنم اما اگر در بازی با فولاد کادر فنی تیم را جمع‌وجور نکند جریمه سنگینی برای مربیان درنظر می‌گیرم.» او درخصوص اظهارنظر مظلومی مبنی بر اینکه یک جام می‌آورم و از استقلال می‌روم می‌گوید:

«مظلومی به ما جام بدهکار است و باید آن جام را بدهد و برود.» مدیرعامل استقلال این روزها جواد زرینچه را هم مشاور فنی خودش کرده ولی با این حال فعلا از مظلومی حمایت می‌کند: «زرینچه را آورده‌ام که مشاور فنی‌ام باشد و مظلومی را هم عوض نمی‌کنم. ممکن است سختگیری کنم اما می‌دانم که مظلومی چند بازیکن خوبش را نداشت و تیمش در نیم‌فصل استراحت نکرد. دیروز از اعضای کادر فنی خواستم در جلسه‌ای شرکت کنند تا دلایل شکست را بررسی کنیم.» گفته شده عده‌ای از بازیکنان در جلسه فنی به میشائل هنکه اعتراض کرده‌اند و تمرینات او را قبول نداشتند. فتح‌الله‌زاده در این خصوص می‌گوید:«هنگامی که کادر فنی فیلم بازی با مس را برای بازیکنان گذاشت، چند بازیکن گفتند که شما این مسائلی را که عنوان می‌کنید به ما یاد نداده‌اید. هنکه اما می‌گوید نمی‌توانم به بازیکنی که ملی‌پوش است یاد بدهم که چگونه سانتر کند در غیراینصورت کسی با او مشکل ندارد و از تمریناتش ایراد نمی‌گیرد.»

کد خبر 157822
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز