گروه بین‌الملل - وحید رضا نعیمی: سابقه رژیم صهیونیستی در از‌میان‌برداشتن افراد به شیوه ترور، تنها به دشمنان این رژیم محدود نمی‌شود بلکه شامل دوستان آن نیز می‌شود.

تروریسم

روز 23 دی ماه امسال نشریه آتلانتا جویش تایمز از نشریات متعلق به یهودیان، مطلبی به قلم اندرو ادلر ناشر آن درج کرد که در آن تلویحاً گفته شد شاید اسرائیل روزی نیاز پیدا کند که دستور ترور رئیس‌جمهور ایالات متحده را صادر کند.شاید برای همگان تعجب‌آور باشد که چگونه صهیونیست‌ها حاضر به کشتن رئیس‌جمهور بزرگ‌ترین متحد خود در جهان باشد اما نگاهی به سابقه نیروهای امنیتی این رژیم نشان می‌دهد که نه فقط کشتن دشمنان بلکه دوستان نیز همواره در دستور کار این رژیم قرار داشته است. سایت آنتی‌وار در مطلبی که اخیرا منتشر کرد، به بررسی تاریخچه تلاش‌های این رژیم در کشتن آمریکایی‌ها و حتی رئیس‌جمهور آمریکا پرداخته است. بعد از اشاره به کشتن رئیس‌جمهور آمریکا در نشریه یادشده، یک نویسنده اسرائیلی نیز نوشت نفرتی که در اسرائیل علیه اوباما وجود دارد، مانند نفرتی است که به قتل اسحاق رابین به دست یک افراطی یهودی انجامید. این به معنی هشداری است با این مضمون که بالا رفتن نفرت از اوباما میان اسرائیلی‌ها ممکن است به ترور او منجر شود.

به نوشته سایت آنتی‌وار، در سال 1991 یک گروه سری اسرائیلی طرح ترور جورج بوش پدر را تدوین کرد. نخستین‌بار پل فیندلی از اعضای باسابقه کنگره آمریکا در مقاله‌ای در سال 1992 این طرح را فاش کرد. فیندلی در کتابی نوشت که به سرویس مخفی آمریکا که وظیفه حفاظت از رئیس‌جمهور را بر عهده دارد، هشدار داده شد که ممکن است عناصری از سازمان جاسوسی اسرائیل، بوش را در سفر به مادرید هدف قرار دهند. این خبر از جانب یکی از اعضای موساد به گوش یکی از اعضای کنگره رسید و وی سرویس مخفی و وزارت خارجه آمریکا را در جریان قرار داد و این طرح ناکام ماند. قرار بود مسئولیت اجرای این طرح، به گردن 3 فلسطینی عضو گروه ابونضال بیفتد که پیش‌تر توسط نیروهای امنیتی ربوده شده بودند. در سال‌های گذشته ترورهای زیادی به گروه‌هایی چون القاعده و گروه‌های شبه‌نظامی محلی و کوچک نسبت داده شده است اما واقعیت آن است که بسیاری از این ترورها می‌تواند کار رژیم صهیونیستی باشد.

سایت آنتی‌وار در گزارشی برخی دیگر از طرح‌های اسرائیلی‌ها برای کشتن آمریکائیان را به این ترتیب بر می‌شمرد:

- در سال 1945، موساد تصمیم گرفت مراکز تجمع آمریکایی‌ها را در مصر بمب‌گذاری کند. قرار بود تقصیر این حملات به گردن اخوان‌المسلمین انداخته شود اما این حادثه به‌علت زود عمل کردن یک بمب لو رفت.
- در سال 1967، نیروهای دریایی و هوایی اسرائیل به یک ناو آمریکایی با 300 خدمه حمله کردند. در این حادثه، 34 آمریکایی کشته و 174 نفر زخمی شدند. برخی تحلیلگران معتقدند قرار بود مصر عامل این حمله وانمود شود.

- در سال 1973، نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی یک هواپیمای مسافربری لیبیایی را که ناخواسته وارد حریم هوایی آن شده بود، سرنگون کردند. مرگ 104 نفر ازجمله یک آمریکایی نتیجه این حمله بود.
- در سال 1990، جرالد بول یک دانشمند کانادایی-آمریکایی که 7 فرزند داشت، در بلژیک ترور شد. تمام قرائن نشان می‌دهد این ترور کار موساد بود. برای این ترور هم تلاش شد که مسئول دیگری معرفی شود اما اکنون قرائن نشان می‌دهد که این ترور کار ماموران اطلاعاتی رژیم صهیونیستی بوده است.

- در سال‌های اخیر شمار فزاینده‌ای از فعالان صلح‌طلب آمریکایی به دست نیروهای رژیم صهیونیستی کشته یا زخمی شده‌اند. ازجمله این افراد می‌توان از ریچل کوری 23 ساله، برایان آوری 21 ساله، تریستان اندرسن 37 ساله، امیلی هنوچویتز 21 ساله و فورکان دوگان 21 ساله نام برد. این افراد فعالان صلح‌طلب ضد‌رژیم صهیونیستی بوده‌اند که در دفاع از حقوق فلسطینیان تنها به اقدامات انسان‌دوستانه مثلا کمک دارویی و غذایی یا آموزش به فلسطینیان در سرزمین‌های اشغالی مشغول بوده‌اند. هیچ کدام از این افراد اقدام مسلحانه‌ای علیه تل‌آویو انجام نداده‌اند. اما به خاطر همین فعالیت‌های مسالمت‌آمیزشان هدف ترور قرار گرفتند.

بیشتر این رخدادها به ندرت در رسانه‌های آمریکا منعکس و منتشر شدند. در روزهای اخیر با و جودی که سازمان‌های بزرگ خبری از انگلیس تا استرالیا و تا خود اسرائیل، خبر پیشنهاد ترور رئیس‌جمهور آمریکا توسط یک نویسنده یهودی را در یک نشریه بازتاب دادند، مطبوعات آمریکا بسیار اندک به آن پرداختند. آدلر پس از بازخوردهای منفی فراوان، از این کار خود عذرخواهی کرد، از سمت خود کناره گرفت و نشریه‌اش را به فروش گذاشت اما جالب است که وی اوباما را برای اسرائیل مضر می‌داند، هر چند که تحلیلگران اسرائیلی وفاداری وی را نسبت به این رژیم در مکان دوم پس از میت رامنی نامزد جمهوریخواه می‌دانند. این در حالی است که اوباما در همه سخنرانی‌های مهمش مانند سخنرانی سالانه در کنگره که همین هفته گذشته صورت گرفت، بارها و بارها بر تعهدش نسبت به امنیت و ماهیت وجودی اسرائیل تاکید کرده و می‌کند.

کد خبر 158443
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز