همشهری‌آنلاین: مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی در آستانه سفر بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران گفت که این بازرسان با روحیه‌ای سازنده به تهران سفر می‌کنند.

فارس به نقل از یونایتد پرس اینترنشنال نوشت: یوکیو آمانو مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از ایران خواست تا با گروه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که قرار است هفته آینده به تهران سفر کنند، همکاری کند.
 
انتظار می‌رود که گروه بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سفر خود به ایران را از روز یکشنبه آغاز کنند.
 
آمانو گفته است که هدف سفر بازرسان به ایران، حل موضوعات باقی مانده است.
 
وی افزود: تیم آژانس بین المللی انرژی اتمی با روحیه‌ای سازنده به تهران می‌روند و ما اعتماد داریم که ایران با آنها با همین روحیه همکاری خواهد کرد.
 
آمانو در حالی همکاری بیشتر ایران را خواستار شده که جمهوری اسلامی ایران تاکنون فراتر از مقررات و پادمان‌های موجود آژانس با بازرسان این نهاد بین‌المللی همکاری کرده است.
 
هرمان ناکارتس معاون مدیرکل در امور پادمان ها و رافائل گروسی دستیار مدیرکل در امور سیاسی و چند تن از بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار است طی روزهای 29 تا 31 ژانویه (نهم تا یازدهم بهمن‌) برای مذاکره بر سر برنامه هسته‌ای ایران به تهران سفر کنند.
 
آمانو هفته پیش نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: من کاملا متعهد به همکاری سازنده با ایران درباره موضوع هسته ای این کشور هستم و ایمان دارم که تهران نیز به همین صورت در یک بستر سازنده به پیشرفت مذاکرات آتی ما کمک خواهد کرد.
 
وی تاکید کرد: اولویت کلیدی من برای سال 2012 تلاش برای پیشبرد برقراری اعتماد بین المللی در مورد ماهیت صلح آمیز برنامه هسته‌ای ایران است. این موضوع (برقراری اطمینان) یکی از مهمترین شاخصه‌های اصلی پادمان‌هاست که در دستور کار ما قرار دارد.

کد خبر 158183
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز